کد خبر: ۲۲۷۰
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

ضوابط اجرایی قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی مجلس ابلاغ شد

بانک مرکزی طی بخشنامه ای «ضوابط اجرایی ماده 7 قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ متن بخشنامه شماره 02/177923 به تاریخ 1402/07/25 صادره از سوی این بانک به شرح زیر است:
به استناد ماده (7) «قانون شفافيت و نظارت بر تأمين مالی فعاليت‌هاي انتخاباتي در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و تبصره ذيل آن؛ «داوطلبان موظفند حسابی را جهت واريز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزينه های انتخاباتی، نزد يكی از بانك‌‌های دارای مجوز از بانك مركزی، تعيين يا افتتاح و هنگام ثبت نام و يا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانك مربوطه را در اين‌ خصوص ارائه دهند. بانك افتتاح‌‌كننده اين حساب مكلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنين پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌‌های ياد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت كشور و هيأت مركزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختيار اين مراجع قرار دهد».
بر این اساس و به منظور تسهیل و تمهید شرایط لازم برای اجرای یکسان و دقیق حکم قانونی یاد شده در سطح شبکه بانکی کشور، مجموعه الزامات و احکامی به شرح پیوست ابلاغ می‌شود. لذا مقتضی است دستور فرمايند با توجه به اهمیت موضوع و آغاز ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 27‏/7‏/1402 لغایت 3‏/8‏/1402، مراتب حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ 26‏/7‏/1402 به تمام واحدهای ذیربط و شعب آن بانک ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.‏

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>