کد خبر: ۱۹۰۳
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان:

گاز رسانی گسترده در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت استان های معین

مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط بی‌واسطه مردم و مسئولین، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان افتخار و گازرسانی به این عزیزان، رسالت این شرکت است و مسئولین در هر جایگاه و مقامی ملزم به پاسخگویی هستند.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ محمدرضا میرشکاری در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان زابل به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های گازرسانی منطقه و رسیدگی به مشکلات پیش رو پرداخت و اظهار داشت: شهر زابل اولین شهر بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی بوده که جهت تحقق این مهم، این شهر نیازمند به 500 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع بود و تاکنون 470 کیلومتر آن توسط شرکت گاز استان گیلان اجرایی و مابقی در دست اقدام است و این در حالی است که 400 کیلومتر از شبکه مذکور گازدار است.
وی ادامه داد: طبق برآورد صورت‌گرفته، شهر زابل تعداد 20 هزار علمک نیاز دارد که تاکنون 8 هزار علمک نصب و حدود  2 هزار و 300 خانوار شهری مشترک گاز طبیعی هستند و بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تمامی علمک‌ها تا اواسط فصل زمستان نصب می‌شود.
میرشکاری در ادامه، افزود: عملیات گازرسانی به 4 شهر دیگر در منطقه سیستان صورت پذیرفته که در این بین، پروژه گازرسانی به شهر محمدآباد در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری رسید و بزودی عملیات نصب عملک در این شهر آغاز و همچنین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر ادیمی تا یک ماه آینده، شهر زهک 2 ماه و متعاقباً شهر دوست‌محمد به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که تمامی شهرها و روستاهای منطقه سیستان تا پایان سال 1404 گازدار می‌شوند، گفت: تمامی شهرها و روستاهای منطقه سیستان در برنامه گازرسانی هستند و هم اکنون شبکه مورد نیاز شهرهای بنجار و جزینک، 52 روستای حوزه شهرستان نیمروز و 26 روستای محدوده شهرهای زابل و زهک توسط شرکت گاز استان یزد تحت عنوان استان معین در حال اجرا است.
میرشکاری در خصوص تخصیص تسهیلات گازکشی به مردم شریف سیستان و بلوچستان گفت: با تدبیر دولت سیزدهم مبلغ 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه جهت اجرای شبکه داخلی منازل در نظر گرفته شده که از طریق معرفی متقاضیان اشتراک به بانک‌های عامل قابل دریافت است و این در حالی است که در دور اول سفر ریاست جمهوری، مصوبه‌ای با هدف حمایت از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد که بر این اساس با معرفی شهروند تحت پوشش از طرف نهادهای حمایتی مذکور، هزینه مربوطه به صورت بلاعوض توسط این شرکت پرداخت می‌شود.
گفتنی است، در این دیدار آحاد مردم با حضور در محل فرمانداری ویژه شهرستان زابل به طرح سوالات و مشکلات خود در حوزه گاز شهری پرداختند.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>