کد خبر: ۱۸۳۶۰
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

تمرکز صنعت گاز توسعه گازرسانی با نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار است

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه نگاه دولت مردمی سیزدهم به مناطق کمتر توسعه یافته بصورت ویژه بوده است گفت: در این راستا‌ اقدامات جهادی متعددی از سوی صنعت گاز کشور انجام شده که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه در مراسم افتتاح رسمی خط انتقال گاز دو راهی دشتک- نهبندان که با حضور جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و جمعی از مسولان استانی و محلی و مدیران صنعت گاز برگزار شد اظهارداشت: خط انتقال گاز دوراهی دشتک – نهبندان در کنار خط انتقال گاز قم پارچین و ایستگاه تقویت فشار آرادان بخشی از پروژه‌ کلان تقویت شبکه انتقال گاز شمال و شمال شرق کشور است که از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرایی شده است.
معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: این خط انتقال گاز با اعتبار ۷۲ هزار میلیارد ریال و به طول ۱۷۶ کیلومتر با هدف ایجاد ارتباط شبکه گاز بین جنوب شرق کشور و شمال شرق از استان سیستان‌وبلوچستان به استان خراسان جنوبی اجرا شده است و از این پس امکان انتقال گاز خط هفتم سراسری از نزدیکی شهر زابل به خراسان جنوبی فراهم می‌شود.
چگنی افزود: مصوبه اجرای فاز دوم خط لوله نهبندان _ سربیشه از وزیر نفت اخذ شده و همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران کار طراحی خط را انجام داده‌اند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه رئیس جمهور شهید رسیدگی و برآورده کردن مطالبه‌های مردم بود گفت: ما هر آن چه داریم مرهون خون شهداست.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته در عرصه گازرسانی گفـت: اجرای ۱۸۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز پرفشار و ۵۳ هزار کیلومتر شبکه گاز روستایی و شهری بخشی از دستاوردهای شرکت ملی گاز در این دوره است.
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه در این مدت به ۵۰ شهر و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ روستا که بیشتر آن‌ها در مناطق دور افتاده و صعب العبور بودند گازرسانی شده گفت: در این مدت بیش از ۹۹۰ هزار انشعاب در کشور نصب شده است.
چگنی در ادامه با اشاره به گازرسانی به ۲۴ نیروگاه در این بازه زمانی تصریح کرد: همچنین طی این مدت بیش از ۲۱ هزار واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند که این امر موجب افزایش اشتغال در سطح کشور شده است. ضمن اینکه در این مدت ۷ ایستگاه تقلیل فشار با ۲۴ توربوکمپرسور به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به اقدامات بسیار خوب در حوزه دانش بنیان در دولت سیزدهم اضافه کرد: به برکت روحیه جهادی رئیس جمهور شهید و تکیه بر توان داخلی به موفقیت‌های چشم گیری دست یافته‌ایم.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>