کد خبر: ۱۴۷۱۱
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
با دستور سرپرست ریاست‌ جمهوری صورت گرفت:

بهره برداری رسمی از فاز نخست خط انتقال گاز دشتک - نهبندان

آیین بهره‌برداری رسمی فاز نخست خط انتقال گاز سربیشه- دشتک - نهبندان به طول۸۰ کیلومتر، روزپنجشنبه، ۱۷ خرداد در سفر جواد اوجی، وزیر نفت به سیستان و بلوچستان، و با دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ براساس این گزارش، پروژه خط انتقال گاز سربیشه- دشتک - نهبندان به طول ۱۷۸ کیلومتر دراستان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در دست اجراست.

عملیات اجرایی این پروژه در فاز نخست، اسفند ۱۴۰۱ به همت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران آغاز و اسفند ۱۴۰۲ فاز نخست آن یعنی دشتک- نهبندان تزریق گاز و در مراسم امروز رسما افتتاح شد و فاز دوم آن از نهبندان به سربیشه به زودی آغاز می‌شود. 

هدف از اجرای این پروژه ۱۶۰ میلیون دلاری، تکمیل رینگ شبکه گاز در محور شرق و افزایش پایداری و تأمین گاز شبکه شرق و شمال شرق کشور و افزایش انعطاف‌پذیری و تقویت سیستم انتقال گاز محور شرق کشور اجرایی شده است.

از دستاورد‌های اجرای پروژه، افزایش روزانه تا ۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز در این منطقه است که از انتهای خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک آغاز و پس از عبور از نهبندان به سربیشه در خراسان جنوبی منتهی می‌شود.

 

ارسال نظر