کد خبر: ۱۳۵۶۷
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

داشتن نیروی انسانی توانمند به همراه تفکر محوری؛ دو مؤلفه اصلی برای روابط عمومی برتر

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: یک روابط عمومی پویا، روابط عمومی است که بتواند ارتباط درستی با مخاطب خود برقرار کند و این مهم در تبیین دستاورد‌های این صنعت مادر توسط روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بسیار خوب و موفق به مرحله اجرا درآمده و من از این بابت از همه دست‌اندرکاران این حوزه بسیار سپاسگزارم.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در سالن شهید باهنر ستاد برگزار شد، با تبریک روز ارتباطات به تمامی روابط عمومی‌های صنعت گاز در کشور، روابط عمومی‌های سازمان‌ها را پل ارتباطی با مخاطبان خواند و از آنها به‌عنوان چشمان بینای سازمان یاد کرد.
وی ادامه داد: بیشترین و مهم‌ترین مسئولیت روابط عمومی، برقراری ارتباط بین سازمان و مخاطبین است. یک سازمان با نیرو‌های انسانی خود شکل می‌گیرد؛ اگر این نیرو‌ها بتوانند ارتباطات اجتماعی خود را توسعه دهند، سلامت اجتماعی افراد هم ارتقا می‌یابد.
به گفته وی، ارتباط با افکار و اذهان مردم، به نوعی، برترین نوع ارتباط در عصر حاضر است؛ ارتباطی که موجب می‌شود سازمان با رشد فناوری‌های روز، خود را روزآمد کند.

تفکرمحوری هدفمند؛ روابط عمومی پویا
چگنی با بیان این‌که در روابط عمومی، بحث تفکرمحوری باید به‌عنوان محور اصلی مورد توجه قرار گیرد، گفت: خروجی تفکرمحوری می‌تواند بحث‌های مربوط به تحلیل‌گری را شامل شود؛ در واقع، روابط عمومی پویا باید تفکرمحور و تحلیل‌گر باشد تا از این طریق، نقاط قوت و ضعف خود را بهتر شناسایی کرده و در جهت تقویت یا رفع آنها بکوشد.
وی روابط عمومی را آیینه تمام‌نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: برای تحلیل‌گری باید ملزومات آن را در اختیار داشته باشیم که اصل این ملزومات، همان نیروی انسانی است؛ باید نیروی انسانی توانمند، هوشمند و بامهارت جذب کنیم تا بتوانیم سازمانی تفکرمحور و تحلیل‌گر داشته باشیم.
معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: از روابط عمومی‌های این صنعت مادر انتظار می‌رود با تلفیق دانش و مهارت در جهت تعالی سازمانی شرکت ملی گاز، اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم گام بردارند؛ چراکه سازمانی می‌تواند توانمندتر در راستای رسیدن به اهداف خود گام بردارد که پل ارتباطی (روابط عمومی) قوی‌تری داشته باشد.

اخلاق‌مداری؛ یکی از ارکان مهم روابط عمومی‌ها
چگنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اخلاق‌مداری یکی از ارکان مهم در یک روابط عمومی موفق است، گفت: همدلی، هم‌نوایی، همگرایی و مشارکت واژه‌هایی هستند که به خوبی در یک روابط عمومی برتر تجلی پیدا می‌کنند. باید تلاش کنیم تا دریابیم چگونه می‌توانیم در سازمان، سیاست‌های خود را حول محورهایی، چون مشارکت، همگرایی و ... تدوین کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در پایان بار دیگر با تأکید بر این نکته که وظیفه روابط عمومی حفظ ارتباطات است، اضافه کرد: روابط عمومی وظیفه حفظ ارتباطات سازمانی (درون‌سازمانی و برون‌سازمانی) به نحو احسن را برعهده دارد و در یک عبارت کوتاه، پل ارتباطی بین سازمان و ذینفعان است.

 

ارسال نظر