کد خبر: ۱۳۴۹۵
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
دادستان انتظامی مالیاتی:

ورود دادستانی در قطعی سازی پرونده های بزرگ مالیاتی کارگشا است

دادستان انتظامی مالیاتی در همایش مسئولان دفاتر دادستانی انتظامی مالیاتی کشور گفت: ورود دادستانی در فرایند قطعی سازی پرونده‌های مهم و بزرگ مالیاتی در سال گذشته بسیار کارگشا بوده است.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، سید محسن خوانساریان در همایش سراسری دادستانی مالیاتی اظهار داشت: در سال گذشته توانستیم ماموریت‌ها و رسالت خود را به خوبی به سرانجام برسانیم به نحوی که در این رابطه می‌توان به پیگیری، قطعی‌سازی و وصول ۱۰۰ پرونده مهم عملکرد و ارزش افزوده سنوات سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ اشاره کرد.
وی افزود: یکی دیگر از وظایف مهمی که پیرامون آیین نامه ۲۱۹ به ما محول شد، اصلاح اوراق قطعی مربوط به پرونده‌های بیش برآوردی است که در وهله نخست می‌بایست تا ۱۵ اردیبهشت ۵۰ درصد پرونده‌های دارای فعالیت صوری در کمیته‌های مربوطه مطرح و نتایج حاصله را جهت اخذ تصمیم برای دادستان ارسال می‌گردید که این مهم صورت نپذیرفت و ان شا الله با پیگیری‌های دادیاران دادستانی هر چه سریعتر و نهایتا تا پایان خرداد ماه ۱۰۰ درصد پرونده‌های دارای فعالیت صوری تعیین تکلیف شوند
خوانساریان گفت: طی دوسال اخیر اقدامات موثری را در حوزه دادستانی انجام دادیم، اما این امر بایستی مطابق برنامه عملیاتی مدون و در چارچوب شاخص‌های تعیین شده و در یک رویه واحد، شتاب بیشتری بگیرد.
وی افزود: طی دوسال گذشته سعی کردیم با راه‌اندازی کمیته انتصابات، بحث شایسته گزینی را در دستور کار خود قرار دادیم تا اشخاصی جذب شوند که بتوانند به درستی کاری که به آنها محول شده است را به اجرا در بیاورند.
دادستان انتظامی مالیاتی در پایان گفت: بحث اقتدار دادستانی در این مدت یکی از اولویت‌های مهم بوده است که لازمه اجرای اقتدار در نظر داشتن عقلانیت و واقع‌بینی با درک موقعیت سازمان است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>