کد خبر: ۱۷۱۱۴
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸

پرداخت مالیات مقطوع با استفاده از پیام رسان های داخلی امکان پذیر شد

روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از امکان تائید و پرداخت مالیات مقطوع در اجرای تبصره ماده (۱۰۰) با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، در راستای تسهیل استفاده مؤدیان از مزایای تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم، امکان تائید فرم تبصره ماده (۱۰۰) و پرداخت مالیات مربوط به آن به راحتی و بدون هیچ‌گونه هزینه از طریق پیام‌رسان‌های «بله» و «سروش پلاس» فراهم شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، تسهیل در ارسال فرم تبصره (۱۰۰)، امکان ثبت تبصره ماده (۱۰۰) در هر ساعت از شبانه روز، پاسخگویی برخط به پرسش‌ها و ابهامات احتمالی مؤدیان، امکان ثبت تبصره ماده (۱۰۰) برای تمامی مؤدیان داخل و خارج از کشور، ثبت تبصره ماده (۱۰۰) به صورت کاملاً رایگان و عدم نیاز به مراجعه حضوری به ادارات جهت پرداخت مالیات مقطوع از جمله مزایای استفاده از پیام‌رسان‌های «بله» و «سروش پلاس» است.
درخصوص مزایای بهره‌گیری از فرم تبصره ماده (۱۰۰) و پرداخت مالیات مقطوع مربوطه نیز صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده (۱۰۰) برای عملکرد سال ۱۴۰۲ استفاده می‌کنند، نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و ارائه اسناد، مدارک و دفاتر ندارند ضمن اینکه مالیات ایشان به صورت مقطوع و بدون رسیدگی مأموران مالیاتی قطعیت می‌یابد. همچنین امکان افزایش مدت زمان تقسیط مالیات در ۱۰ قسط و ترتیب پرداخت آن از طریق چک الکترونیکی تا ۱۵ قسط وجود دارد.
گفتنی است مؤدیان می‌توانند با استفاده از بازوی mytax_bot@ در دو پیام‌رسان مذکور و از طریق منوی خدمات و انتخاب گزینه پرداخت مالیات در پیام‌رسان «بله» و انتخاب گزینه ویترین در پیام‌رسان «سروش پلاس» نسبت به ثبت تبصره ماده (۱۰۰) و پرداخت مالیات اقدام نمایند.

 

ارسال نظر