کد خبر: ۱۳۲۰۱
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳

تولید هیدروژن از گاز طبیعی، عرصه جدید پیوند صنعت گاز با دانشگاه

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه شهید بهشتی با هدف استفاده بهینه از امکانات، استعداد‌ها و توانایی‌های دانشگاه شهید بهشتی در جهت رفع نیاز‌های پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه تولید هیدروژن از گاز طبیعی برگزار شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، این تفاهم‌نامه روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در غرفه این شرکت و در آخرین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضای مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و سید محمود‌رضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی رسید.
براساس این گزارش، این تفاهم نامه در راستای سیاست استفاده بهینه از امکانات، استعداد و توانایی‌های دانشگاه شهید بهشتی در جهت رفع نیاز‌های پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه تولید هیدروژن از گاز طبیعی منعقد و مبادله شد.
علاوه بر این، تشکیل کمیته راهبردی جهت تعیین و تدوین و توافق بر راهکار‌های اجرایی بهینه مربوط به سیاستگذاری، اولویت‌بندی و تعریف پروژه‌های نشأت گرفته از نیاز‌های شرکت و اهداف استراتژیک میان مدت و بلند مدت از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. 
همچنین همکاری جهت امکان سنجی، تعریف و تدوین راهکار‌های استراتژیک (دستاورد‌های حاصل از طرح) برای تهیه و تولید ابزار‌های مختلف مورد نیاز شرکت در زمینه تولید هیدروژن از گاز طبیعی نیز یکی دیگر از اهداف تفاهم‌نامه است.
خاطر نشان می‌شود، موارد فوق الذکر به عنوان مصادیقی از یک بستر کلی جهت رفع نیاز‌های پژوهشی موضوع این تفاهم‌نامه است و در صورت ارائه راهکار‌های مورد توافق طرفین، می‌توان جهت نیل به اهداف و تعمیم آنها از این راهکار‌ها بهره‌مند شد.

 

ارسال نظر