email
save
کد خبر: ۱۲۹۰۹
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

طرز تهیه سالاد نخود فرنگی

سالاد نخود فرنگی، یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال یک غذای سبک و در عین حال مغذی هستند. ترکیب نخود فرنگی با سایر موادی چون قارچ، سیب زمینی، تخم مرغ و ذرت، یک وعده غذایی کامل و ایده‌آل را برای شما فراهم می‌آورد که نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه طعمی دلپذیر و منحصر به فرد را نیز به ارمغان می‌آورد

به گزارش پرشین خبر؛ برای تهیه سالاد نخود فرنگی خوشمزه، ابتدا قارچ‌ها، سیب زمینی پخته، هویج نیم پز، پیاز قرمز و تخم مرغ آب پز را نگینی خرد کرده و در یک ظرف بزرگ مخلوط می‌کنیم. سپس، سس مایونز را به همراه پودر کاری، کمی آب لیمو، نمک و فلفل اضافه کرده و همه مواد را خوب با هم ترکیب می‌کنیم.

مواد لازم مقدار
قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز قرمز ۱ عدد متوسط
هویج آب پز ۲ عدد متوسط
نخود فرنگی پخته ۲۵۰ گرم
تخم مرغ آب پز ۲ عدد
سیب زمینی پخته ۳ عدد متوسط
ذرت پخته ۱۰۰ گرم
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک و فلفل و پودر کاری به میزان لازم
طرز تهیه سالاد نخود فرنگی
مرحله 1: آماده‌سازی قارچ‌ها
اول از همه قارچ‌ها رو بشورید و با دقت تمیز کنید. بعدش هم به اندازه‌های دلخواه خردشون کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از قارچ‌های تازه و سالم می‌توانه طعم سالاد رو بهتر کنه.
مرحله 2: خرد کردن سیب زمینی، هویج، و پیاز
حالا نوبت سیب زمینی‌های پخته، هویج‌های نیم‌پز و پیاز قرمزه. همه‌شون رو نگینی خرد کنید. سعی کنید تکه‌ها اندازه‌های یکسانی داشته باشند تا سالاد ظاهری زیبا پیدا کنه.
مرحله 3: آماده‌سازی تخم مرغ‌ها
تخم مرغ‌های آب‌پز رو پوست بگیرید و مثل بقیه مواد نگینی خردشون کنید. اضافه کردن تخم مرغ به سالاد هم طعم خوبی داره هم دارای پروتئین هست که برای بدن لازمه.
مرحله 4: ترکیب مواد
وقتشه که همه مواد خرد شده رو توی یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مواظب باشید که هم زدن خیلی محکم نباشه تا مواد له نشن.
مرحله 5: اضافه کردن سس و ادویه‌جات
مایونز، پودر کاری، آب لیمو، نمک و فلفل رو به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با دیگر مواد ترکیب شه.
مرحله 6: تنظیم طعم
یه بار سالاد رو چشیده و اگه لازم بود، کمی بیشتر نمک، فلفل یا آب لیمو اضافه کنید. اینجوری طعمش دقیقا می‌شه همونی که شما دوست دارید.
مرحله 7: خنک کردن سالاد
سالاد رو با سلفون بپوشونید و برای چند ساعت توی یخچال بذارید. این کار باعث می‌شه طعم‌ها بهتر با هم مخلوط شن و سالاد خوشمزه‌تری داشته باشید.
مرحله 8: سرو کردن
بعد از اینکه سالاد به اندازه کافی توی یخچال استراحت کرد، توی ظرف مورد نظرتون بریزید و سرو کنید. این سالاد هم می‌تونه به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک وعده غذایی سبک خیلی خوب باشه. نوش جان!

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>