email
save
کد خبر: ۱۲۸۱۶
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

طرز تهیه کرم چیز

کرم چیز یکی از انواع دسر‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این دسر خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است، کرم چیز که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود، طرفداران زیادی دارد

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
شیر ۳ لیوان
شکر ۱ لیوان
پنیر خامه‌ای بی نمک ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر کاکائو مرغوب ۱ تا ۲ قاشق غدا خوری
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذا خوری
آب سرد نصف لیوان
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
مغز گردو خرد شده یا مغز فندق خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
خلال بادام برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
شکلات چیپسی یا ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم
طرز تهیه کرم چیز
مرحله ۱: مخلوط کردن پودر ژلاتین با آب
ابتدا مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف بریزید بعد کمی آب سرد به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و حالت اسفنجی پیدا کنند سپس ظرف مخلوط ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذره‌های ژلاتین کاملاً در آب حل شوند.
مرحله ۲: مخلوط کردن شیر و شکر با هم
وقتی که بافت مخلوط کاملاً یکدست و شفاف شد ظرف مخلوط را کنار بگذارید، بعد مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید، سپس شکر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید، بهتر است که از شیر پر چرب برای کرم چیز استفاده کنید تا بافت آن یکدست شود.
مرحله ۳: اضافه کردن وانیل به مخلوط مواد و قرار دادن ظرف روی حرارت
بعد از آن مقداری وانیل را هم به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود سپس ظرف شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید، مخلوط را مدام هم بزنید تا ذرات شکر در شیر خوب حل شوند و عطر وانیل در مواد پخش شود.
مرحله ۴: اضافه کردن مخلوط ژلاتین به شیر
سپس مخلوط ژلاتین را داخل شیر بریزید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند سپس ظرف شیر را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود در این فاصله مقداری پنیر خامه‌ای را داخل یک ظرف بریزید.
مرحله ۵: مخلوط کردن پنیر خامه‌ای و خامه
برای پنیر خامه‌ای می‌توانید از پنیر ماسکارپونه یا پنیر ویلی یا هر نوع پنیر بی‌نمک دیگری استفاده کنید سپس مقداری خامه به پنیر اضافه کنید، با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا پنیر و خامه کاملاً با هم مخلوط شوند، طوری که بافت یک دست و لطیفی تشکیل شود.
مرحله ۶: اضافه کردن شیر به مخلوط پنیر و خامه
سپس شیر را که به دمای محیط رسیده و ولرم شده است را به مخلوط پنیر و خامه اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، بافت یک دست و کرمی شکلی تشکیل شود سپس کرم تشکیل شده را به دو قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را در یک ظرف جداگانه بریزید.
مرحله ۷: اصافه کردن پودر کاکائو به یک قسمت از مواد
بعد به یک قسمت از کرم مقداری پودر کاکائو اضافه کنید، خوب هم بزنید تا پودر کاکائو کاملاً با آن مخلوط شود، طوری که عطر و طعم کاکائو به خورد مواد برود و کرم تشکیل شده شکلاتی شود، با سلیقه خودتان مقدار پودر کاکائو را می‌توانید کم و زیاد کنید.
مرحله ۸: چرب کردن قالب مورد نظر
سپس اگر از قالب پلاستیکی برای فرم دادن به کرم چیز استفاده می‌کنید لازم نیست که آن را چرب کنید، اما در صورتی که از قالب‌های دیگر استفاده می‌کنید به وسیله دستمال کف و دیواره‌های قالب را با روغن کاملاً چرب کنید تا بعداً کرم چیز به راحتی از آن جدا شود.
مرحله ۹: ریختن یک لایه کرم کاکائویی در قالب و قرار دادن در یخچال
یک لایه از کرم کاکائویی را داخل قالب بریزید، بعد قالب را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا کرم خوب ببندد و بافت آن منسجم شود تقریباً ۱ تا دو ساعت طول می‌کشد تا کرم شکلاتی خودش را بگیرد و آماده شود، سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید.
مرحله ۱۰: ریختن لایه کرم سفید رنگ روی لایه شکلاتی
سپس برای لایه دوم کرم سفید رنگ کاملا خنک شده است را روی لایه شکلاتی بریزید دوباره در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و منسجم شود، همه کرم‌های سفید رنگ و شکلاتی را به همین ترتیب لایه به لایه بریزید، بعد در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.
مرحله ۱۱: قرار دادن قالب دسر در یخچال
بعد از آن وقتی لایه آخر را در قالب ریختید، دسر را به مدت حداقل ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد و منسجم شود بعد از گذشته این زمان قالب را از یخچال بیرون بیاورید سپس با یک چاقوی تیز لبه‌های دسر را از قالب جدا کنید.
مرحله ۱۲: بیرون آوردن کرم چیز از قالب و قرار دادن در ظرف مناسب
بعد با فشار انگشتان به آرامی کناره‌های دسر را از قالب جدا کنید سپس ظرف مناسب را روی قالب به طور وارونه قرار دهید، قالب را برگردانید تا کرم چیز به شکل کامل بدون خراب شدن ظاهر آن از قالب خارج شود و داخل ظرف دیگری قرار بگیرد.
مرحله ۱۳: تزئین کرم چیز
بعد از آن به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی کرم چیز را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی یا ترافل‌های رنگی تزئین کنید سپس کرم چیز را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر کرم چیز را به عنوان یک دسر شیک و خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>