email
save
کد خبر: ۸۶۶۶
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
رییس سازمان ملی استاندارد:

دانشگاه می تواند خالق روشهای نوین استانداردسازی باشد

سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه آزاد اسلامی با هدف گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی و تخصصی با بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های طرفین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران؛ دکتر مهدی اسلام پناه در مراسم امضای تفاهم نامه با رییس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران در 4 محور استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی، گفت: با توجه به حجم بالای خدمات استاندارد به ویژه در بخش آزمایشگاهی، دانشگاه می تواند سهم عمده ای را در انجام فعالیت های آزمایشگاه در ارزیابی انطباق کالا و خدمات داشته باشد.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه دانشگاه می تواند خالق روشهای نوین استانداردسازی باشد ابراز امیدواری کرد: با اجرای تفاهم نامه فی مابین می توانیم از توان علمی و ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در پیشبرد نظام استانداردسازی بهرمند شویم .
دبیر شورای عالی استاندارد با بیان اینکه دانشگاهی که در تراز و در عرصه جغرافیایی وسیع است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با استفاده از ظرفیت ها و امکاناتی که دارد، مباحث را بسط و گسترش ویژه ای بدهد و بسیار موفق عمل کند.
وی ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.
دکتر طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروزه نظام حکمرانی مداخله‌گر به نظام حکمرانی تنظیم‌گر در حال تبدیل است؛ اظهار داشت: امروزه نظام حکمرانی مداخله‌گر به نظام حکمرانی تنظیم‌گر در حال تبدیل است. یعنی دولت ها هر چقدر بازوان مداخله‌ای خود را کم کرده و امور را به مردم واگذار کنند و فقط از منظر تنظیم گری اعمال حاکمیت کنند، این نوع حکمرانی مدرن تر و به روز تر است.
وی ادامه داد: اگر کشوری بخواهد خود را از آسیب این موضوع خلاص کند، لازم است یک دانشگاه پیشرو در علم وفناوری پشتیبان تنظیم گری آن باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، به موجب این تفاهم، همکاری و هم افزایی بین دانشگاه و سازمان با بهره مندی از توان نیروی انسانی و قابلیت های فنی و آزمایشگاهی برای دستیابی به اهداف و ماموریت‌های سازمانی طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.
در همین راستا، دستیابی به راهکارهای مشترک به منظور گسترش فناوری و استانداردسازی، همکاری برای ارتقای سطح دانش و ارزش‌های علمی و فرهنگی، انتقال تجربیات ، همکاری در زمینه تحقق اسناد بالادستی پیرامون توسعه علمی و فناوری و رشد تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است. این تفاهم‌نامه، صبح امروز و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در محل سازمان دانشگاه آزاد اسلامی به امضای دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.
در ادامه رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از نمایشگاه روایت تحول، مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات بازدید کرده و با دستاوردهای تحولی دانشگاه آزاد اسلامی طی 5 سال اخیر بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>