email
save
کد خبر: ۸۳۶۵
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
تهیه‌ کننده و کارگردان فیلم عنوان کرد:

استقبال مردم بنگلادش از فیلم دروغ های زیبا

تهیه‌ کننده و کارگردان فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» که در چهل و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، درباره روند تولید این فیلم و نظر مخاطبان ایرانی و بنگلادشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ مرتضی آتش زمزم که فیلمش روز پنجشنبه ۱۲ بهمن و در سانس اول خانه اصحاب رسانه نمایش داده شد، درباره حضور در این جشنواره توضیح داد: فیلم ما، در روز اول نمایش داده شد و به همین دلیل، فیلم‌های دیگر را هنوز ندیده‌ام و نمی‌توانم قضاوتی از جشنواره این دوره داشته باشم. «دروغ‌های زیبا» فیلمی مستقل و به دلیل محتوا با دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره و حتی این سال‌ها متمایز است. امیدوارم با این فیلم، مسیر برای همکاران فیلمساز باز شود تا بتوانند فیلم‌هایی با همکاری کشورهای دیگر بسازند.
وی افزود: امروز که فیلم در سانس نخست اکران شد، مدام استرس داشتم که اهالی رسانه با فیلم ارتباط برقرار نکنند و یا آن را پس بزنند. خداراشکر که مخاطبان با فیلم ارتباط برقرار کردند و گویا آن را دوست داشتند.
آتش ‌زمزم درباره تولید فیلم‌های مستقل گفت: من در ۲۰ کشور گوناگون فیلم و مستند ساخته‌ام؛ زیرا اهل تجربه چیزهای جدید هستم. دلیل بعدی این است که کار سینمایی کردن در کشور خودمان کمی سخت شده و به نوعی دیگر، سینما را گران کرده‌اند. اکنون برای فیلم ساختن یا باید بودجه‌های عجیب و غریب داشته باشیم و یا یا اسپانسرها همکاری کنیم. امثال من که مستقل فیلم می‌سازیم، مجبور هستیم تا با گروه‌های کوچک کار کنیم.
این کارگردان درباره پروسه ساخت «دروغ‌های زیبا» و سختی‌های آن توضیح داد: برای ساختن مستندی به بنگلادش رفته بودم که جذب جنب و جوش، رنگ‌ها، غذا و فضاهای این کشور شدم و تصمیم گرفتم تا قصه‌ای بنویسم. بنگلادش کشوری به وسعت کردستان عزیز ما با ۱۸۰ میلیون جمعیت (پر تراکم‌ترین کشور جهان) است. فیلم‌های این کشور در استدیوهایشان ساخته می‌شود و خیلی به خیابان‌ها نمی‌آیند؛ زیرا سروصدا و صدای بوق بسیار است. جدا از این مسائل، ما از کودک ناشنوایی بدون آموزش بازی گرفتیم که نتیجه کار هم خیلی خوب شد.
مرتضی آتش زمزم در پایان درباره این خبر که قرار است «دروغ‌های زیبا» از طرف کشور بنگلادش در مراسم اسکار سال بعد شرکت کند، گفت: در کشور بنگلادش از فیلم «دروغ‌های زیبا» استقبال بسیاری شد و همه منتقدان و مخاطبان در این کشور از فیلم تعریف می‌کردند. به هر حال، ستاره زن بنگلادش در این فیلم بازی کرده و مردمشان هم بسیار سینمای ایران را دوست دارند. صنعت سینمایی بنگلادش مانند سینمای هند است و تعداد کمی فیلمساز هنری دارد.

ارسال نظر