email
save
کد خبر: ۳۲
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

همکاری های نفتی ایران و امارات گسترش می یابد

وزیر نفت ایران و وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک دیدار و بر گسترش همکاری‌های نفتی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش پرشین خبر به نقل از وزارت نفت؛ جواد اوجی وزیر نفت ایران و سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌ المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین دیدار و گفت‌ و گو کردند.
اوجی و مزروعی در این ملاقات و گفت‌ و گوی دو جانبه بر گسترش همکاری‌ های نفتی بین دو کشور تأکید کردند و تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از محورهای مذاکره بین دو طرف بود.
وزیران نفت و انرژی ایران و امارات ضمن تأکید بر سرمایه‌ گذاری‌های مشترک و توسعه میدان‌ های مشترک، وضع بازار نفت و امکان‌ سنجی گسترش همکاری‌ ها در حوزه نفت و گاز را بررسی کردند.
هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌ سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلند پایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌ کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی است.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سمینار در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ماه جاری، چهار نشست وزارتی و شش میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌ های مربوط به انرژی دنیا بحث‌ و بررسی می‌ شود.
هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌ دهد.


ارسال نظر