email
save
کد خبر: ۱۶۶۱۸
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

خدمات نوین شرکت لیزینگ عصر اعتماد، گامی فراتر از انتظار

واسپاری عصر اعتماد اولین لیزینگ است که از بدو تاسیس به صورت سهامی عام به ثبت رسیده است و از سوی دیگر دومین شرکت لیزینگ به لحاظ میزان سرمایه ثبتی در میان لیزینگ‌های بورسی و غیربورسی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خبر؛ حضور در کسب و کار‌های نوین، بهره گیری از آخرین دستاورد‌های فناوری در فرآیندها، غیرحضوری بودن ارایه خدمات، فراگیری جغرافیایی خدمات در سطح کشور و کاهش ریسک‌های عملیاتی، همزمان با سرعت و دقت ارایه خدمات، از اولویت‌ها و اهداف شرکت واسپاری عصر اعتماد است.
پذیره نویسی سهام شرکت لیزینگ عصر اعتماد از اواخر تیر ماه در فرابورس ایران انجام می‌شود که در این پذیره نویسی ۴۰۰ میلیارد تومان سهام این شرکت عرضه خواهد شد.
سرمایه ثبت شده شرکت لیزینگ عصر اعتماد یک هزار میلیارد تومان است که ۴۰ درصد سهام آن از طریق پذیره نویسی به عرضه عمومی خواهد رسید.
قیمت عرضه در این پذیره نویسی مطابق ارزش اسمی یعنی ۱۰۰ تومان به ازای هر سهم خواهد بود که مشخصات کارگزاری عامل پذیره نویسی و شرکت متعهد پذیره نویسی و میزان تعهدان آن متعاقبا از طریق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران منتشر خواهد شد.
نماد شرکت لیزینگ اعتماد در گروه "سایر واسطه گری‌های مالی" درج خواهد شد و تاریخ آغاز معاملات ثانویه سهام این شرکت مطابق اطلاعیه‌های آتی شرکت فرابورس ایران و بعد از پایان پذیره نویسی تعیین خواهد شد.
فعالیت لیزنگ عصر اعتماد در زمینه ارایه خدمات تسهیلات مالی برای تامین نیاز‌های تجهیزات تولیدی، سرمایه ای، املاک و سرمایه در گردش است.
گروه مالی اعتماد با در اختیار داشتن اکثریت سهام شرکت واسپاری عصر اعتماد به عنوان سهامدار عمده این شرکت شناخته می‌شود.
همچنین یادآور می‌شود که محمد حسین فهمیده رئیس هیات مدیره، اصغر قربانی نایب رئیس هیات مدیره، سید مجتبی بنی طبا مدیر عامل و عضو هیات مدیره، مهدی ترابی فر عضو هیات مدیره و علیرضا کام دل عضو هیات مدیره شرکت لیزینگ عصر اعتماد هستند.

گروه مالی اعتماد:
گروه مالی اعتماد به عنوان یکی از هلدینگ‌های توسعه سرمایه گذاری انتخاب (سهامی خاص) با هدف ارایه خدمات به اقشار جامعه و شرکت‌های دیگر در حوزه‌های مورد نیاز اعم از تسهیلات لیزینگ، بیمه، صرافی و مدیریت دارایی در سال ۱۴۰۰ تاسیس شده است.

شرکت واسپاری اعتماد:
شرکت واسپاری عصر اعتماد (لیزینگ اعتماد) زیر مجموعه گروه مالی اعتماد با سرمایه اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور انجام فعالیت در زمینه اعطای تسهیلات در حوزه‌های متنوع و با هدف نوآوری در صنعت لیزینگ، موافقت اولیه فعالیت را در اردیبهشت ۱۴۰۳ از بانک مرکزی دریافت و در اواخر تیر ماه ۱۴۰۳ نسبت به پذیره نویسی سهام توسط سازمان بورس اوراق بهادار اقدام خواهد کرد.

ماموریت ها:
ماموریت شرکت واسپاری عصر اعتماد، تامین مالی خرد برای عموم مشتریان، توسعه همگانی ارایه خدمات در سطح کشور و ارایه خدمات به صورت تمام آنلاین با دقت و سرعت بالا خواهد بود.

چشم انداز:
برترین شرکت لیزینگ خصوصی کشور تا سه سال آینده با سهم بازار ۲۰ درصد صنعت لیزینگ و افزایش سرمایه به میزان سه هزار میلیارد تومان، خلق نوآوری‌های مالی و اعتباری در صنعت لیزینگ، کسب سهم ۴۰ درصد بازار لیزینگ ایران در ۱۰ سال آینده و برندسازی در صنعت لیزینگ چشم انداز شرکت واسپاری اعتماد است.

حوزه خدمات لیزینگ عصر اعتماد:
حوزه‌های نوین:
صنعت لیزینگ که زمانی به ارایه ابزار‌های مالی سنتی برای تملک دارایی‌ها محدود می‌شد، در حال حاضر شاهد تحولات چشمگیری است که نوید بخش تحولات اساسی در صنعت لیزینگ هستند.
با ظهور فناوری‌های نوین و نیاز‌های رو به رشد مشتریان، لیزینگ به فراتر از مدل‌های سنتی خود قدم گذاشته و به سمت حوزه‌های نوین و پویایی رهسپار شده است.
برخی از این حوزه‌ها شامل از لیزینگ اشتراکی، لیزینگ مبتنی بر داده، لیزینگ بین المللی و لیزینگ خدمات، لیزینگ مبتنی بر عملکرد و لیزینگ کوتاه مدت هستند.

لیزینگ اشتراکی:
لیزینگ اشتراکی مدل جدیدی از لیزینگ است که در آن دارایی‌ها به جای یک فرد یا شرکت، بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود، این مدل برای دارایی‌هایی مانند خودرو، تجهیزات و حتی املاک و مستغلات کاربرد دارد.
ازجمله مزایای آن می‌توان به امکان بهره مندی افراد و کسب و کار‌هایی که توانایی خرید دارایی را به طور کامل ندارند، کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از دارایی‌ها اشاره کرد.

لیزینگ مبتنی بر داده ها:
با ظهور فناوری‌های کلان داده و هوش مصنوعی، لیزینگ نیز به سمت استفاده از داده‌ها در فرآیند‌های خود گرایش پیدا کرده است. لیزینگ مبتنی بر داده به معنای استفاده از داده‌های مربوط به مشتریان، دارایی‌ها و بازار برای ارایه خدمات لیزینگ بهتر و دقیق‌تر است.
شخصی سازی خدمات متناسب با نیاز‌های هر مشتری، ارزیابی دقیق‌تر ریسک و نیز کاهش هزینه‌ها از جمله مزایای آن می‌باشد.

لیزینگ خدمات:
لیزینگ خدمات نیزز به معنای ارایه خدمات لیزینگ برای خدمت غیرملموس مانند خدمات مشاوره، خدمات آموزشی و خدمات پشتیبانی است. افزایش انعطاف پذیری، دسترسی بیشتر به خدمات و مدیریت هزینه‌ها از جمله مزایای لیزینگ خدمات به شمار می‌آید.

لیزینگ بین المللی:
با جهانی شدن اقتصاد، لیزینگ نیز به عنوان نوعی از معامله قابل طرح است که در آن دارایی یا خدمات بین دو یا چند کشور تبادل می‌شود. مزایای لیزینگ بین المللی شامل دسترسی به بازار‌های جدید، کاهش هزینه‌ها و متنوع سازی منابع مالی می‌شود.

لیزینگ مبتنی بر عملکرد:
در این روش اجاره بها با توجه به عملکرد واقعی دارای لیز شده (مانند تعداد ساعات کارکرد یا میزان تولید) تعیین می‌شوند. این نوع لیزینگ برای تجهیزاتی که استفاده از آنها متغیر است مانند ماشین آلات صنعتی یا وسایل نقلیه مناسب است.
انعطاف پذیری بیشتر برای مستاجر، ریسک کمتر برای موجر و تناسب بیشتر اجاره بها با ارزش واقعی دارایی از جمله مزیت‌های این روش است.

لیزینگ کوتاه مدت:
در این روش دارایی برای مدت زمان کوتاهی مانند چند روز یا چند هفته لیز می‌شود. این نوع لیزینگ برای تجهیزاتی که به طور موقت مورد نیاز هستند، مانند تجهیزات نمایشگاهی یا تجهیزات IT مناسب است.
انعطاف پذیری بیشتر برای مستاجر، دسترسی سریع به دارایی و عدم نیاز به سرمایه گذاری اولیه قابل توجه از جمله مزایای این روش محسوب می‌شوند.

سایر حوزه ها:
اعطای تسهیلات در زمینه‌های خودرو سواری و کار، ماشین آلات و تجهیزات، املاک و تامین مالی و سرمایه در گردش نیز از جمله بخشی از حوزه‌های فعالیت شرکت است که با توجه به اعتبارسنجی، بررسی‌های فنی و اعتباری و مالی و سایر شرایط و ضوابط شرکت صورت می‌پذیرد.

خدمات نوین لیزینگ اعتماد، گامی فراتر از انتظار
صنعت لیزینگ در گذر زمان شاهد تحولات چشمگیری بوده و روش‌های نوآورانه به طور مداوم در حال ظهور هستند. شرکت لیزینگ اعتماد با درک این تحولات، خدمات نوین خود را به شرح ذیل ارایه می‌کند.

لیزینگ سبز؛ گامی بلند در مسیر توسعه پایدار و حفظ محیط زیست
لیزینگ سبز نوعی از قرارداد لیزینگ است که در آن دارایی‌ها و خدمات مرتبط با فناوری‌های پاک و حفظ محیط زیست مانند تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر، پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و سایر سیستم‌های مدیریت انرژی، صنایع مرتبط با بازیافت، خرید لوازم و تجهیزات صنعتی برای گسترش و توسعه تصفیه خانه‌های صنعتی و... به مشتریان ارایه می‌شود.
این نوع لیزینگ با تسهیل دسترسی به فناوری‌های سبز به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا در مسیر توسعه پایدار گام بردارند و به کاهش انتشار گاز‌ها گلخانه‌ای و آلودگی زیست محیطی کمک کنند.
صنایع مرتبط با بازیافت مواد پلاستیک، ضایعات فلزی، کاغذ، نفت، زباله‌های طبیعی و شیمیایی، خرید لوازم و تجهیزات صنعتی برای گسترش و توسعه تصفیه خانه‌های صنعتی و صنایعی از این قبیل نیز در حوزه لیزینگ سبز قرار می‌گیرد.

مزایای لیزینگ سبز:
کاهش آلودگی محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در زمینه‌های مرتبط با فناوری‌های پاک و حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی و کمک به سلامت و رفاه انسان‌ها از مزایای لیزینگ سبز هستند.

لیزینگ سلامت، گامی نوین در تامین مالی تجهیزات و خدمات در حوزه سلامت
صنعت سلامت یکی از پویاترین و پیچیده‌ترین بخش‌های اقتصاد جهانی است، به نحوی که امروزه خدماتی نظیر توریست سلامت با هدف جذب متقاضیان خدمات پزشکی رونق فراوانی گرفته است.
ارایه خدمات با کیفیت در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان در تجهیزات پزشکی پیشرفته، تاسیسات مدرن بیمارستانی و مطب‌های مجهز است. لیزینگ به عنوان یک ابزار نوین مالی، می‌تواند به فعالان این عرصه در تامین منابع مالی مورد نیازشان یاری برساند.

کاربرد‌های لیزینگ سلامت:
تامین مالی تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه‌های MRI، سی تی اسکن، رادیوگرافی و سایر تجهیزات تشخیصی و درمانی، تاسیس و تجهیز و نوسازی بیمارستان، مطب و سایر مراکز درمانی و همچنین توسعه گردشگری سلامت نیز کمک به رشد اقتصادی کشور و تسهیل در جذب بیماران بین المللی خواهد کرد.

 

ارسال نظر