کد خبر: ۱۶۴۹۴
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷

رضایت مودیان و اعتماد عمومی به نظام صورتحساب الکترونیکی نیازمند آگاه سازی است

دبیر علمی همایش «رویداد ملی چالش‌ها و راهکار‌های اجرایی مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان»، گفت: رضایت مودیان و اعتماد عمومی به نظام صورتحساب الکترونیکی، نیازمند آگاه‌سازی از مزایای این نوع صورتحساب ها، اطلاع رسانی در رابطه با مصارف درآمد‌های مالیاتی در بخش عمومی، ساماندهی و نظارت بیشتر بر فرآیند حسابرسی مالیاتی است.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، اشکان هراتی دبیر علمی همایش رویداد ملی چالش‌ها و راهکار‌های اجرایی مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اظهار کرد: تمام رویکرد‌های اجرایی سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی تدریجی بوده است، نظام‌های مالیاتی دنیا وقتی قانون مذکور را اجرا کردند توجه داشتند که کوچک‌ترین چالش در بین کسبه به وجود نیاید. در همین راستا ما نیز باید با بهره گیری از برنامه‌ها و الگو‌های متعدد مانع از تحمیل بار مضاعف شویم.
وی افزود: گستردگی نظام اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، نیازمند همکاری ذینفعان و بازیگران است، بانک مرکزی در ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و حساب‌های تجاری و شخصی با سازمان امور مالیاتی داشته است.
دبیر علمی همایش گفت: امید می‌رود که همکاری‌های لازم در راستای تحقق ماده ۱۸ این قانون نیز صورت گیرد، چون سازمان امور مالیاتی به تنهایی نمی‌تواند موجب شفافیت شود؛ لازم به ذکر است که تسریع و بهبود در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی نیازمند بلوغ زیرساخت و بستر الکترونیکی مناسب در کشور است.
هراتی تصریح کرد: ترغیب مودیان برای اجرای سامانه مودیان، نیازمند مشوق‌های قانونی است. همچنین رضایت مودیان و اعتماد عمومی به نظام صورتحساب الکترونیکی نیازمند آگاه‌سازی از مزایای این نوع صورتحساب‌ها، اطلاع رسانی در رابطه با مصارف درآمد‌های مالیاتی در بخش عمومی، ساماندهی و نظارت بیشتر بر فرآیند حسابرسی مالیاتی و اطلاع رسانی در تمامی پایه‌ها است.
دبیر علمی همایش در پایان گفت: اعتماد عمومی به کیفیت خدمات شرکت‌های متعدد ارائه کننده خدمات مالیاتی، نیازمند ایجاد امتیاز در بهره گیری از خدمات شرکت‌های معتمد نسبت به روش ارسال مستقیم، پوشش حداکثری تعرفه خدمات شرکت‌های معتمد برای مشاغل از بودجه سالیانه، آگاه سازی مودیان از مزایای بهره گیری از خدمات شرکت‌های معتمد و... است.

 

ارسال نظر