کد خبر: ۱۶۴۹۲
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

باید به سمت عادلانه سازی و هوشمندسازی زیرساخت ها حرکت کنیم

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در خصوص سامانه‌های فروشگاهی می‌بایست آموزش و اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا شاهد کاهش ممانعت اصناف به منظور بهره گیری از این سامانه باشیم.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، مهدی امیدوار در همایش رویداد ملی چالش‌ها و راهکار‌های اجرایی مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم مالیات درستی را از اصناف دریافت کنیم باید به سمت عادلانه سازی و هوشمند سازی زیرساخت‌ها براساس اسناد و مدارک حرکت کنیم.
وی افزود: با قانون پایانه‌های فروشگاهی موافق هستیم، اما با یکسری از مسائل آن چالش داریم و توقع این است در اجرای قوانین، نظرات ما را به عنوان یک ذینفع ببیند و نظرات ما را نیز بشنوند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: تراکنش‌ها یک وسیله و ابزار خوبی برای آگاهی از مراودات مالی است، اما اجرای ناگهانی پایانه‌های فروشگاهی ما را با کمی چالش مواجه کرد.
امیدوار گفت: سامانه مودیان در اجرا با چالش مواجه بود که خوشبختانه سازمان امور مالیاتی برای آن سقف گذاشت. واحد‌های صنفی معتقدند که اخد مالیات شفاف می‌تواند موجب توسعه کشور شود.
وی افزود: در اجرای سامانه مودیان برای اینکه حس منفی به چرخه توزیع القا نشود باید تمامی زنجیره مورد ارزیابی قرار گیرد، مسئله قاچاق نیز یکی دیگر از چالش‌های واحد‌های صنفی است.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در خصوص سامانه‌های فروشگاهی می‌بایست آموزش و اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا شاهد کاهش ممانعت اصناف به منظور بهره گیری موثر از این سامانه باشیم.
امیدوار در پایان گفت: صنوف متاسفانه برای اینکه از جریمه شدن می‌ترسند به سمت سامانه مودیان می‌روند در حالی که آموزش و اطلاع رسانی می‌تواند این ترس را از بین برده و شخص داوطلبانه خود را مکلف ببیند.

 

ارسال نظر