کد خبر: ۱۶۴۹۱
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
رئیس شورای عالی مالیاتی خبر داد:

برقراری عدالت در مالیات ستانی با اجرای همه جانبه و فراگیر سامانه مودیان

رئیس شورای عالی مالیاتی با بیان این که، ایجاد شفافیت، برقراری عدالت، جلوگیری از فرار مالیاتی از جمله اهدافی است که سامانه مودیان دنبال می‌کند گفت: در پیاده سازی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، سازمان امور مالیاتی موفق عمل کرد و قوانین قابل توجهی را از جمله بخشش جریمه‌ها، عدم مراجعه حضوری و... درج نمود.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، محمد برزگری در همایش رویداد ملی چالش‌ها و راهکار‌های اجرایی مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی موجب شفافیت صورت‌های مالی شده است، تصریح کرد: ایجاد شفافیت، برقراری عدالت، جلوگیری از فرار مالیاتی از جمله اهدافی است که سامانه مودیان دنبال می‌کند.
برزگری تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف نظام مالیاتی در سامانه مودیان کار را ابتدا از شرکت‌های بورسی آغاز کردیم، زیرا برخی از شرکت‌های شفاف به ما مراجعه می‌کردند و نسبت به مالیات ستانی سنتی اعتراض داشتند.
وی گفت: باتوجه به تحقیقات صورت گرفته، قانون فروشگاهی موفق عمل کرده است، اکنون اشخاصی که صورتحساب خود را در سامانه مودیان وارد می‌کنند از رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده خارج می‌شوند.
رئیس شورای عالی مالیاتی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی تصمیم دارد تا اشخاصی که محدودیتی در اجرا دارند را با استفاده از برگزاری جلسات متعدد و شنیدن مشکلات، آموزش، افزایش قابلیت و خدمات و... رفع کند.
برزگری در پایان گفت: قانون تسهیل تکالیف مودیان، نه تنها نشان از عقب نشینی نیست بلکه همراهی با کسب و کار‌ها و شنیده شدن صدای صنوف به حساب می‌آید.

 

ارسال نظر