کد خبر: ۱۶۳۴۹
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
در اجلاس منطقه‌ای گروه اوراسیا مطرح شد؛

ایران در مبارزه با پولشویی موفق عمل کرده است

هیات اجرایی اجلاس منطقه‌ای گروه اوراسیا خواهان به اشتراک‌ گذاری تجربیات و دانش مرتبط ایران با دیگر اعضا اجلاس شدند.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، اجلاس منطقه‌ای گروه اوراسیا که از سال ۲۰۱۶ ایران به عنوان عضو ناظر آن انتخاب شده است، در خرداد ماه سال‏ جاری در کشور قرقیزستان برگزار شد که در این بین برای نخستین بار هیات ایرانی با نماینده‌ای از سازمان امور مالیاتی و دیگر نهاد‌های اجرایی و نظارتی اقتصادی در آن حضور یافتند.
در این اجلاس، نمایندگان ایرانی در کارگروه «گونه شناسی» که به عنوان مهمترین کمیته این اجلاس نیز محسوب می‌شود، گزارش تجربیات و اقدامات خود را پیرامون مبارزه با پولشویی و شناسایی جرائم منشأ فساد اقتصادی ارائه دادند.
مسیح سفارزاده نماینده سازمان امور مالیاتی ایران ضمن بیان تجربیات مبارزه با فرار مالیاتی در سرفصل نحوه شناسایی و کشف شرکت‏های کاغذی و فاقد اعتبار، اظهار کرد: شورای عالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم فرآیند مذکور را جرم تلقی می‌کند.
سفارزاده ادامه داد: قانون مالیات‌های مستقیم این قبیل جرائم را شامل مجازات‎های قانونی مرتبط با مبارزه با پولشویی می‌داند، لذا در این خصوص تمامی نهاد‌ها و مراجع ذیربط در یک اقدام مشترک و هماهنگ اقدام به شناسایی و کشف موارد تخلف فرار مالیاتی و پولشویی کرده‌اند.
در پایان پس از ارائه گزارشات و آمار‌های اقدامات اجرایی صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران، هیات اجرایی اجلاس ضمن اذعان آنکه که اقدامات مشترک در ایران فراتر از تصور بوده و بالاترین سیاست‌ها و استاندارد‌های بین المللی مبارزه با پولشویی را رعایت شده، خواهان به اشتراک‌گذاری تجربیات و دانش مرتبط با دیگر اعضا اجلاس شدند.

 

ارسال نظر