کد خبر: ۱۵۰۴۷
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی:

صدور برگ تشخیص ۴۲۷ میلیارد ریالی برای تراکنش های مشکوک بانکی

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی گفت: در راستای رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی، نزدیک به یکصد برگ تشخیص به مبلغ ۴۲۷ میلیارد ریال طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده است.

به گزارش پرشین خبر از رسانه مالیاتی ایران، شاهین مستوفی با اشاره به اهتمام ویژه نظام مالیاتی کشور برای تأمین درآمد‌های مالیاتی از مسیر مقابله قاطع با پدیده فرار مالیاتی گفت: بخش عمده‌ای از رشد درآمد‌های مالیاتی با اقداماتی همچون مبارزه با فرار مالیاتی از طریق انجام بازرسی مالیاتی ماده (۱۸۱)، رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی و پیگیری گزارشات مردمی و همچنین شناسایی منابع جدید حاصل شده است. 
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی با ارائه گزارش اهم اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی و آخرین وضعیت اجرای این مهم اظهار داشت: در زمینه رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی در دو ماه ابتدایی سال جاری به میزان ۴۲۷ میلیارد ریال رسیدگی و صدور برگ تشخیص صورت گرفته است.
مستوفی در رابطه با موارد منتج به اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم افزود: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری ۵۹ مورد اجرای بازرسی مالیاتی صورت گرفته که رسیدگی و صدور ۶۵۱ برگ تشخیص به مبلغ حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و صدور ۵۹۶ برگ قطعی به مبلغ بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در پی داشته است. 
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی، هوشمندسازی نظام مالیاتی و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان را از عوامل مؤثر در شناسایی فراریان مالیاتی به ویژه مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی عنوان کرد و افزود: در دو ماه نخست سال جاری ۲۷۵ شرکت در فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی، درج و ۵۴۰ مؤدی مشکوک شناسایی شده است.
وی درخصوص پیگیری گزارشات مردمی در بازه زمانی مذکور نیز تصریح کرد: از میان چهار هزار و ۲۵۳ گزارش مردمی دریافت شده در حوزه فرار مالیاتی، ۴۱ فرد فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شد و ۸۵ مورد از گزارش‌ها نیز در مرحله درخواست استعلام تراکنش بانکی قرار گرفت. 
مستوفی در پایان با اشاره به مالیات‌های وصول شده از محل کتمان درآمد‌ها در اظهارنامه‌های تسلیمی و یا هزینه‌های غیرواقعی موضوع ماده (۱۹۲) قانون مالیات‌های مستقیم خاطرنشان کرد: در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزان حدود ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز از این بخش درآمد‌های مالیاتی وصول شده است.

 

ارسال نظر