کد خبر: ۱۴۵۱۰
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

ساختار تعرفه خدمات بندری و دریایی رقابتی و یکپارچه می شود

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: پروژه مطالعاتی بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی، با هدف بررسی دقیق‌تر و دستیابی به تعرفه واحد و رقابتی، در دست انجام است.

به گزارش پرشین خبر از سازمان بنادر و دریانوردی؛ خسرو سرایی در سومین نشست با نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی، اپراتور‌های بندری، تجار و صاحبان کالا در بندر انزلی اظهار داشت: سومین نشست کمیته راهبردی بنادر برای بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و به منظور اخذ نظارت ذینفعان و ذی مدخلان در استان گیلان برگزار شد.
مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سومین نشست در سال جاری بوده، خاطرنشان کرد: این جلسات به منظور بررسی دقیق‌تر و خروجی واحد برای تمامی بنادر، تا کنون در برخی بنادر استان‌های بوشهر، خوزستان و گیلان برگزار شده و برنامه ریزی منظمی برای برپایی این نشست در دیگر بنادر کشور صورت گرفته است.
سرایی با اشاره به هدف از اجرای پروژه مطالعاتی بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی، تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای اجرای سیاست‌های دولت بوده و رضایت‌مندی مشتریان و ذینعفان و همچنین توجه به منافع اقتصادی ملی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هم اکنون بنادر شمالی ایران از ارزان‌ترین بنادر حوزه خزر در بخش‌های شناور و کالا بوده و در بنادر جنوبی نیز در مقایسه با دیگر بنادر منطقه بسیار ارزان‌تر هستند، گفت: در بخش کالا‌های عمومی و کالا‌های اساسی نظیر غلات تعرفه‌های موجود حتی پاسخگوی هزینه‌های بندری این گونه کالا‌ها نیست و این در حالی است که سازمان بنادر به منظور رقابت پذیر ساختن بنادر کشور، تعرفه‌های مترتب بر کشتی و کانتینر را برای سال‌های متمادی افزایش نداده است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>