کد خبر: ۱۳۵۶۶
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
با ورود «شفام» به بازار دوم انجام شد:

میزبانی فرابورس ایران از اولین عرضه اولیه ۱۴۰۳

فرابورس ایران در آخرین چهارشنبه اردیبهشت‌ ماه میزبان عرضه اولیه سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام در بازار دوم بود و بدین ترتیب امروز بیست و ششم اردیبهشت‌ ماه هر سهم این شرکت در نماد «شفام» با قیمت ۸ هزار و ۴۸۷ ریال روی تابلو معاملات آمد.

به گزارش پرشین خبر از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام برای عرضه اولیه به روش ترکیبی در نظر گرفته شده بود که از این میزان تعداد ۵۰ میلیون معادل ۵ درصد در مرحله اول به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج عرضه شد و فرایند کشف قیمت در این مرحله صورت گرفت.
بدین ترتیب در مرحله اول پس از رقابت ۹۴ صندوق سرمایه‌گذاری، هر سهم شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام ۸ هزار و ۴۸۷ ریال قیمت خورد. در مرحله دوم نیز ۱۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد به قیمت ثابت ۸ هزار و ۴۸۷ ریالی به سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد. پیش از عرضه اولیه، قیمت هر سهم شفام ۷ هزار و ۷۵۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

سایر جزئیات عرضه اولیه «شفام»
در عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۶۲۵ هزار سهم تعیین شده بود.
همچنین صرفا صندوق‌هایی مجاز به ورود سفارش در این عرضه اولیه بودند که پیش از عرضه، گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را به فرابورس ارسال کرده‌اند.
در مرحله دوم نیز که از ساعت ۱۲:۰۰ آغاز و تا ۱۴:۰۰ به طول انجامید، هر شخص حقیقی و حقوقی امکان ورود سفارش تا سقف ۲۰۰ سهم داشتند. در نهایت ۷۵۳ هزار و ۸۷۱ کد حقیقی و ۹۵۶ کد حقوقی اقدام به خرید سهام شفام با قیمت کشف‌‎ شده کردند.

 

ارسال نظر