کد خبر: ۱۲۵۹۲
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

معافیت های هدفمند مالیاتی مشارکت در تولید را به همراه دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معافیت‌های هدفمند مالیاتی را عامل مؤثری در افزایش مشارکت مردم در تولید و تقویت کننده رقابت و نوآوری دانست.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران؛ محسن علیزاده در خصوص ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی است.
وی مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی را اعطای مشوق‌های مالیاتی عنوان کرد و افزود: یکی از روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه و اعطای مشوق‌های مالیاتی هدفمند است.
نماینده مردم سپیدان در مجلس با اشاره به اینکه تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد، بیان کرد: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تن‌ها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند.
علیزاده خاطرنشان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد تولید بیش از قبل رقابت‌پذیر شده و سرمایه به سمت آن جریان یابد.

 

ارسال نظر