email
save
کد خبر: ۱۰۹۰۴
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

کاهش 30 تا 45 درصدی سوانح رانندگی در برخی استان های کشور

وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به برپایی پویش «چشم به راه هستیم» در ۴۰ کیلومتری شهر برای استراحت رانندگان و مسافران برای کاهش سوانح و تلفات رانندگی از کاهش ۳۰ تا حتی ۴۵ درصدی سوانح رانندگی در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ مهرداد بذرپاش امروز شنبه چهارم فروردین در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور رئیس جمهور، ضمن ابراز تاسف از سوانح رانندگی رخ داده در روزهای اخیر، از کاهش ۳۰ تا حتی ۴۵ درصدی سوانح رانندگی در برخی استان‌ها و رفع ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز طی یکسال اخیر در کشور خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از برنامه این وزارتخانه برای توسعه ناوگان حمل و نقل در سال جدید با مشارکت جدی مردم خبر داد.
وی تصریح کرد: در قالب پویش «چشم به راه هستیم» در مسیرهای بین‌شهری در حدود ۴۰ کیلومتری شهرها نقاطی برای استراحت رانندگان و مسافران ایجاد شده تا شاهد کاهش سوانح و تلفات رانندگی باشیم
در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده راهور فراجا و روسا و نمایندگان جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشور، سازمان اورژانس، سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس ستاد سفر برگزار شد.
بنابر این گزارش جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با حضور رئیس جمهور و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های عضو و نیز حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور تشکیل و آخرین وضعیت سفرهای نوروزی و خدمات سفر با حضور اعضا بررسی شد.
در این جلسه که تعدادی از استانداران و رؤسای ستاد سفر استان‌ها نیز به شکل ویدیوکنفرانسی حضور داشتند، وزاری میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و کشور، فرمانده راهور ناجا، استاندار یا روسای ستاد سفر استان‌های خراسان رضوی، کردستان، گیلان، یزد، فارس، ایلام، خراسان شمالی و تعدادی دیگر از اعضا آخرین گزارش‌های عملکرد و خدمات ارائه شده دستگاه‌های متبوع خود به مسافران نوروزی را ارائه کردند و رئیس جمهور نیز ضمن طرح سوالاتی از کم و کیف خدمات ارائه شده، نکات کاربردی برای ارتقای کیفیت خدمات سفر ارائه کرد.

 

ارسال نظر