مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت؛ مرتضی ترک تبریزی در دوازدهمین جلسه شورای اطلاعرسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی بانک تجارت، با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و مدیران روابط عمومی بانکها و سازمانهای زیرمجموعهی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی اهداف بزرگی را دنبال میکند و همگرایی ایجاد شده در نشستهای شورای اطلاعرسانی نیز زمینهساز به وجود آمدن راهکارها و تحقق اهداف عالی این وزارتخانه است.
وی افزود: سیستم بانکی در شرایط خاص و بعضاً دشواری به سر میبرد که بخشی از این شرایط به جهت تحریمهاست و بخشی دیگر بهواسطه ظهور شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر؛ تحریمها سیاستگذاری در حوزه عملکرد بانکها را مورد هجوم قرار دادهاند و ظهور شبکههای اجتماعی هم باعث شده تا هیچ موردی از نگاه کسی دور نماند.
مرتضی ترکتبریزی تصریح کرد: بهرغم این شرایط، همه کارکنان نظام بانکی در کنار هم تلاش کردند تا با همه محدویتها، سیستم بانکی بهعنوان یکی از تاثیرگذارترین بخشهای حوزه اقتصاد به نقشآفرینی خود ادامه دهد.
وی خاطر نشان کرد: از اوایل دهه ۹۰، با ظهور شبکههای اجتماعی، تغییرات زیادی در کسبوکار بانکها ایجاد شد. شبکه اجتماعی همانند یک روابطعمومی و ابزار اطلاعرسانی عمل میکند و همین دلیل ضرورت داشته و دارد تا بانکها در این بخش ماهرانهتر عمل کرده تا در معرض آسیب قرار نگیرند.
ترک تبریزی به نقش حساس حوزه روابطعمومی و حراست سازمانها برای مدیریت فضای رسانهای اشاره کرد و افزود: روابط عمومی بهعنوان مدیریتکننده افکارعمومی و اذهان مخاطب و حوزه حراست بهعنوان پشتیبان در این بخش نقشآفرینی میکنند و هر دو باید در خدمت سازمان باشند.
رییس هیات مدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانکها بیشتر از آنکه از اختلال در سیستم یا سامانه خدمترسانی دچار مشکل شوند، ممکن است از اظهارنظرهایی که افراد در شبکههای اجتماعی دارند، دچار ضربه شوند و در چنین شرایطی نیازمند یک روابطعمومی متخصص، فنی و با اطلاع کامل هستیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه در سالهای گذشته، بیشتر، اخبار منفی بانکها بازنشر شده و به اخبار مثبت کمتر پرداخته میشود افزود: ما در بانک تجارت با یک تیم، متشکل از روابطعمومی و حوزه IT، دائماً اخبار را رصد میکنیم و در مقابل آنها عکسالعمل نشان میدهیم.
رییس هیات مدیره بانک تجارت تلاش برای دفاع غیرمستقیم از عملکرد بانکها را ضروری دانست و گفت: انتشار اخبار منفی، ریسکپذیری بانکها پایین را میآورد، این در حالی است که بانکها باید دائماً درصدد طراحی محصول جدید و سودسازی برای سهامداران وذینفعان خود باشند.
ترک تبریزی در پایان تصریح کرد: برند سازمان را روابط عمومیها حفظ میکنند و کار در این حوزه به صورت شبانه روزی است؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که بانکها با کمترین آسیب مواجه باشند و برای این منظور، روابطعمومی بانکها باید همسو با بانکداری دیجیتال به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند.