email
save
کد خبر: ۱۲۷۱۸
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشرنگ و دلچسب

اسموتی توت فرنگی یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود، اسموتی را می‌توانید با انواع میوه‌های مختلف و با طعم‌های متنوع آماده و تهیه کنید و به عنوان یک نوشیدنی شیک برای پذیرایی استفاده کنید

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم اسموتی توت فرنگی
توت فرنگی منجمد ۱ لیوان
بستنی وانیلی (شیر یا ماست میوه‌ای) ۲ لیوان
یخ قالبی کوچک به مقدار لازم
توت فرنگی تازه برای تزئین به مقدار لازم
طرز تهیه اسموتی توت فرنگی
مرحله ۱: آماده‌سازی توت فرنگی
ابتدا مقداری توت فرنگی را تمیز بشورید و برگ و ساقه آ‌ن‌ها را جدا کنید و توت فرنگی‌ها را داخل یک ظرف بریزید و بعد ظرف آنها را در فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۴ تا ۵ ساعت در فریزر بمانند و کاملا یخ بسته و منجمد شوند.
مرحله ۲: آماده‌کردن بستنی
سپس در هنگام درست کردن اسموتی از چند دقیقه قبل بستنی وانیلی را از فریزر یا یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا در دمای محیط بستنی از حالت انجماد خارج شود و کمی نرم شود، از بستنی شکلاتی هم می‌توانید استفاده کنید.
مرحله ۳: مخلوط کردن توت فرنگی و بستنی
بعد از این که بستنی به حالت نیمه منجمد درآمد آن را داخل مخلوط کن بریزید و توت فرنگی‌های منجمد شده را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود و اثری از لرزش در اسموتی باقی نماند.
مرحله ۴: انتخاب جایگزین‌ها برای بستنی
اگر بستنی وانیلی در دسترس نبود می‌توانید به جای آن از شیر استفاده کنید یا از ماست میوه‌ای با طعم دلخواه خودتان استفاده کنید، اما اگر ماست میوه‌ای داخل مخلوط کن برای درست کردن اسموتی ریختید بهتر است که از طعم توت فرنگی آن استفاده کنید.
مرحله ۵: افزودن شیرین‌کننده به اسموتی
اگر از شیر یا ماست میوه‌ای برای درست کردن اسموتی استفاده کردید می‌توانید مقداری عسل هم به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا اسموتی کمی شیرین شود، چون بستنی وانیلی شیرین است، اما شیر و ماست نیاز به یک شیرین کننده دارند.
مرحله ۶: افزودن یخ به مخلوط اسموتی
سپس چند تکه یخ قالبی کوچک و یا چند تکه یخ خرد شده را هم داخل مخلوط کن بریزید و خوب با مواد مخلوط کنید تا اسموتی کاملا یخ و خنک شود و خرده‌های یخ در آن به شکل ذرات ریز احساس شوند و اسموتی از حالت آبکی و رقیق خارج شود.
مرحله ۷: تزئین و سرو اسموتی توت‌فرنگی
بعد اسموتی توت فرنگی را داخل لیوان‌های مناسب سرو بریزید و روی آنها را با چند برگ نعناع تازه و چند برش حلقه‌ای توت فرنگی تزئین کنید سپس یک لیمو را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش دهید و یک برش لیمو را هم لب لیوان قرار دهید. در آخر اسموتی توت فرنگی را به عنوان یک نوشیدنی دلچسب و گوارا در روز‌های گرم سال برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>