email
save
کد خبر: ۱۲۷۱۷
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵

طرز تهیه دمنوش نعناع خوشمزه خوش عطر

دمنوش نعنا یکی از انواع دمنوش‌های خوشمزه خوش عطر و پرطرفدار است که خیلی راحت درست می‌شود این دمنوش دلچسب علاوه بر عطر و طعم فوق العاده‌ای که دارد بسیار پرخاصیت بوده و برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت سایر اعضای بدن بسیار مفید است.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
نعنا تازه یک مشت پر
نبات یک تکه با مقدار دلخواه
آب جوش به مقدار کافی
طرز تهیه دمنوش نعناع
مرحله ۱: شستن نعنا‌ها و ریختن داخل قوری
ابتدا مقداری نعنای تازه را پاک کنید، تمیز بشورید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود، بعد از آن به مقدار مناسب و دلخواه از نعنا را داخل قوری بریزید، چون بعد از دم کشیدن، بافت نعنا نرم و حجم آن کم می‌شود باید مقدار نعنا طوری باشد که قوری پر شود.
مرحله ۲: خواص درمانی و مفید دمنوش نعنا
از آنجا که نعنا خواص درمانی و مغذی بسیاری دارد و برای سلامت دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب و مقوی است، استفاده از این چای خوش طعم در طول روز توصیه می‌شود علاوه بر این، دمنوش گیاهی نعنا عطر و طعم فوق العاده‌ای هم دارد.
مرحله ۳: استفاده از نعنای خشک به جای نعنای تازه
اگر نعنای تازه در دسترس نبود می‌توانید از مقداری نعنای خشک که از قبل آماده کرده‌اید، استفاده کنید، نعنای خشک را کاملا پودر کنید و از آن استفاده کنید، به اندازه یک قاشق غذاخوری سر پر از نعنای خشک را به جای یک مشت نعنای تازه داخل قوری بریزید.
مرحله ۴: اضافه کردن یک تکه نبات به نعنا‌ها و ریختن در قوری
بعد از آن یک تکه نبات با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان در قوری قرار دهید، نبات علاوه بر این که طعم چای را شیرین می‌کند به خاطر این که طبعی گرم دارد استفاده از آن با چای نعنا بسیار مفید است و برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مرحله ۵: اضافه کردن آب به نعنا‌ها و دم کردن دمنوش نعنا
سپس مقداری آب روی نعنا و نبات بریزید تا قوری پر شود، در قوری را ببندید و آن را روی حرارت غیر مستقیم مثل کتری آب در حال جوش قرار دهید اجازه دهید تا نعنا‌ها شروع به جوشیدن کنند و چای نعنا به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشد و کاملاً دم بکشد.
مرحله ۶: ریختن دمنوش نعنا در فنجان‌های مناسب
در طول این مدت نبات هم در آب حل می‌شود بعد از آن قوری را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید، سپس چای نعنا را داخل فنجان‌های مناسب سرو بریزید و این دمنوش گیاهی خوش طعم، آرامش بخش و پرخاصیت را برای پذیرایی سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>