email
save
کد خبر: ۱۲۷۱۶
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳

طرز تهیه چای کرک خوشمزه

چای کرک یکی از انواع دمنوش‌های خوشمزه، پرخاصیت و اصیل کشور هندوستان است که در اکثر کشور‌های عربی هم تهیه می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد، این چای پرطرفدار را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و در مهمانی‌ها سرو کنید.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
شیر ۲ تا ۳ لیوان
شیر عسلی ۲ قاشق غذا خوری
چای سیاه کله مورچه‌ای ۲ قاشق غذا خوری
هل سبز ۷ تا ۸ عدد
زنجبیل ۲ تکه تازه
فلفل سیاه نکوبیده ۱ قاشق چای خوری
دارچین ۱ تکه
میخک ۴ عدد
زعفران پودر شده ۴/۱ قاشق چای خوری
پر زعفران برای تزئین ۲ پر برای هر فنجان
طرز تهیه چای کرک
مرحله ۱: ریختن شیر و چای سیاه در قوری
ابتدا مقداری شیر را داخل یک قوری بریزید سپس چای سیاه کله مورچه‌ای به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند بعد از آن تعدادی دانه هل را بکوبید تا کاملاً پودر و یک دست شود، برای پودر کردن دانه‌های هل می‌توانید از گوشت‌کوب دستی استفاده کنید.
مرحله ۲: اضافه کردن هل پودر شده و فلفل سیاه به مواد
سپس دانه‌های هل پودر شده را به مواد داخل قوری اضافه کنید، هم بزنید تا عطر هل در مواد پخش شود بعد از آن مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار فلفل سیاه را کم‌تر یا بیشتر روی مواد بریزید.
مرحله ۳: اضافه کردن میخک و چوب دارچین به مواد
بعد از آن چند دانه میخک را هم داخل قوری بریزید و با بقیه مواد ترکیب کنید، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری چوب دارچین را هم داخل قوری بریزید، به بقیه مواد اضافه کنید، دارچین عطر و طعم فوق العاده‌ای را به چای می‌دهد و بسیار پرخاصیت است.
مرحله ۴: اضافه کردن مقداری زنجبیل و دم کردن چای کرک
سپس مقداری زنجبیل را که تمیز شسته‌اید، به شکل دو ورقه باریک از آن را برش دهید و جدا کنید، بعد داخل قوری بریزید و به مواد اضافه کنید، بعد از آن در قوری را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا همه مواد با هم بجوشند، طوری که عطر و طعم آنها با هم ترکیب شود.
مرحله ۵: اضافه کردن پودر زعفران به چای کرک
بعد از تقریباً ۵ تا ۱۰ دقیقه که از جوشیدن مواد گذشت، زعفران را کاملاً پودر کنید، مقداری از آن را به مخلوط مواد اضافه کنید و داخل قوری بریزید تا رنگ زعفران در شیر باز شود، طوری که عطر و طعم آن به خورد مواد برود و آنها را مزه‌دار کند.
مرحله ۶: اضافه کردن شیر عسلی به چای کرک
سپس مقداری شیر عسلی را داخل قوری بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید، اجازه دهید تا همه مواد با هم به مدت ۵ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بجوشند، شیر عسلی با مواد مخلوط شود و عطر و طعم آن به خورد بقیه مواد برود، بعد از آن قوری را از روی حرارت بردارید.
مرحله ۷: ریختن چای کرک در فنجان‌های مناسب و تزئین و سرو آن
بعد چای کرک را داخل فنجان‌های مناسب سرو بریزید و روی هر کدام از آنها چند پر زعفران قرار دهید سپس این چای خوش طعم، پرخاصیت و انرژی‌زا را که خواص درمانی و مغذی بسیار زیادی دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک دمنوش مناسب سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>