email
save
کد خبر: ۱۰۸۸۰
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ و نقل عنوان کرد:

افتتاح ۲ آزادراه و تکمیل ۶ مسیر ریلی در برنامه کاری سال ۱۴۰۳ قرار دارد

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ و نقل گفت: سالی که پیش رو است افتتاح دو پروژه آزادراهی، تکمیل ۶ مسیر ریلی و شروع عملیات اجرایی مسیر مهم و راهبردی رشت - آستارا در برنامه کاری قرار گرفته است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ و نقل کشور؛ خیرالله خادمی در پیامی به مناسبت سال جدید نوشت:‌ای تغییر دهنده دل‌ها و دیده‏‌ها،‌ای مدبر شب و روز،‌ای گرداننده سال و حالت‌ها، بگردان حال ما را به نیکوترین حال‌ها آمدن بهار و نو شدن فصل برای ما ایرانیان نوید شروعی دوباره و امید و تجلی زایش برکت‌های خداوندی و تجدید جوانی جهان است.
در ادامه این پیام آمده است: نوروز به همراه خود تحول به ارمغان می‌آورد و فرصتی فراهم می‌سازد برای بازنگری بر راه‌هایی که طی کردیم، آن‌هایی که به مقصد رساندیم و آن‌هایی که خواهیم ساخت. سال ۱۴۰۲ یکی دیگر از برگ‌های زرین راهسازی در صحنه آبادانی کشور به ثبت رسید و دستاورد‌های ارزشمندی در عرصه تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به دست آمد.
وی افزود: سالی که گذشت با افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی سال شکوفایی آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود که با رشد حدود ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه یکی از موفقیت‌های این حوزه است. در بخش شبکه ریلی اتصال مرکز استان سنندج به شبکه ریلی و بهره برداری از خط آهن میانه-تبریز به همراه تکمیل راه آهن رشت-کاسپین که در ابتدای سال آینده به بهره برداری می‌رسد، به طول ۲۳۲ کیلومتر، یکی از سال‌های خوب در توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان‌ها به این خطوط محسوب می‌شود. همچنین افتتاح بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه در مناطق کم برخوردار، کریدور‌های ترانزیتی جنوب، غرب، شرق و ... حاصل تلاشگران این عرصه در سالی است که پشت سر نهادیم.
خادمی تاکید کرد: به طور خلاصه تمام برنامه‌های سال گذشته نیز بر پایه تکمیل کریدور‌های ترانزیتی و اتصال به مرز‌های کشور، اتصال شمال به جنوب کشور از طریق ریل، رفع گلوگاه‌های ترافیکی و توسعه همکاری‌های بین المللی انجام شد و تمرکز بر احیای مسیر‌های ترانزیتی کشور با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی برآمد تمامی این برنامه ریزی‌ها است تا بتوانیم از این موهبت الهی به منظور توسعه همه جانبه کشور بهره بگیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سالی که پیش رو است افتتاح دو پروژه آزادراهی، مسیر‌های ریلی میانه-اردبیل، رشت-کاسپین و تمرکز بر تکمیل اولویت‌های شبکه ریلی از جمله راه آهن چابهار-زاهدان، راه آهن اصفهان-شهرکرد، درود-خرم آباد و شروع عملیات اجرایی مسیر مهم و راهبردی رشت-آستارا در برنامه کاری قرار گرفته است. بی شک تمامی این اقدامات با هدایت و راهبری مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جناب آقای دکتر بذرپاش و در سایه کوشش‌های همکاران پر تلاش و همراهان ارزشمندمان در شرکت‌های مهندسین مشاور، پیمانکاران و سرمایه گذاران به بار نشسته است.
عبور با آرامش و ایمن هموطنان عزیز از جاده‌های کشور به برکت حضور تلاشگرانی است که روز و شب در سرما و گرمای طاقت فرسا زحمت کشیده اند تا آرامش همراه همیشگی سفرهایمان باشد. فرا رسیدن بهار و سال نو را خدمت تمامی هموطنان و جهادگران این سرزمین صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و سالی سرشار از سلامتی، سعادت، آرامش و شادمانی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>