email
save
کد خبر: ۱۲۲۲۰
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
معاون روابط کار وزیر کار:

مهار خطرات زیست محیطی در فضای کار با ارتقای ایمنی و بهداشت محقق می شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که، مهار خطرات زیست محیطی در فضای کار با ارتقای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محقق می‌شود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران به موضوع ایمنی و بهداشت شغلی اشاره کردند و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «علی حسین رعیتی فرد» در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به مقاوله نامه ۱۵۵ ایمنی شغلی و بهداشت حرفه‌ای ملحق شد و موضوع ایمنی برای ما در ایران بسیار مهم است چنان که در فصل چهار قانون کار برای ارتقای ایمنی و تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی مشخص شده است.
رعیتی فرد گفت: کمیته‌های حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار در واحد‌های تولیدی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان با هدف ارزیایی ریسک کارگاه‌ها تشکیل می‌شود. 
معاون روابط تصریح کرد: همچنین جلسات شورای عالی حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار با حضئور شرکای اجتماعی (نمایندگان کارگر و کارفرما) اساتید دانشگاه و رؤسای انجمن‌های تخصصی و تشکل‌ها با هدف تدوین دستورالعمل‌ها و آئین نامه و ارتقای ایمنی کار در وزارت کار برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: همچنین مقام معظم رهبری دیروز در دیدار با کارگران به موضوع ایمنی اشاره کردند که البته باید قبول کنیم هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.
معاون روابط کار وزیر کار ادامه داد: وظیفه ما این است که آموزش ایمنی به ویژه در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر که مسوولین ایمنی در بین آنها حضور ندارند، مورد توجه قرار دهیم و این امر مشکلات بهداشتی و ایمنی را در کار تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
وی گفت: ما سال گذشته تعدادی از کارگر حق بیمه‌پرداز را به دلیل حوادث کار از دست دادیم که باید این رقم کاهش یابد.
رعیتی فرد خاطرنشان کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار «زمان رو به پایان است، اما ما باید با ارتقای بهره وری و شکل دهی به و بهداشتی در جهت مهار خطرات زیست محیطی در فضای کار باشیم» است.
وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸‌آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>