email
save
کد خبر: ۱۲۲۱۷
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
معاون امور تعاون وزارت تعاون:

تعاونی های تولید محور اقدامات بخش تعاون هستند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی‌های تولیدی را محور اقدامات بخش تعاون دانست و گفت: مشارکت مردمی لازمه توسعه کمی و بخش تعاون است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مرکز روابط عمومی و اموربین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «حامد ویس کرمی» در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد و واحد‌های تولیدی تعاونی سازه فولاد هرمس، تولید را هویت و مبنای تحول و تعالی اقتصاد‌های رو به تعالی و توسعه‌ای برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های تولیدی بخش تعاون با رویکرد ایجاد تحول در چرخه اقتصاد تعاونی یک ضرورت و در دستور کار معاونت امور تعاون است.
وی ضمن تبریک روز و هفته کارگر به جامعه کارگری که همواره در خط مقدم عرصه تولید به رغم مشکلات حضور دارند، اظهار داشت: حضور بی ادعا و پرتلاش جامعه کارگری ناشی از روحیه همگرایی، همبستگی، اهتمام و اتحاد جمعی در به نتیجه رساندن هدفی واحد همواره مورد توجه ارکان مختلف مدیریت کشور و ستودنی و قابل ستایش است.
وی با اشاره به اینکه گذر از چالش‌ها و مشکلات دامن گیر بخش تعاون، مستلزم همکاری دو جانبه بدنه دولتی و غیردولتی بخش تعاون است، افزود: حیات رو به توسعه تعاونی‌هایی نظیر تعاونی سازه فولاد هرمس به عنوان یکی از تعاونی‌های پیش رو در صنعت آهن و فولاد و دارای ظرفیت‌های لازم برای ورود مؤثر به بازار‌های بین المللی نقش افرین، تأثیرگذار و همراه با مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های اقتصادی مد نظر و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
وی بازشناسی، احیاء، بازآفرینی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تعاونی‌ها با اتکاء به تمهیدات و سیاست‌های حمایتی، تشویقی و ترغیبی و مورد تأکید در قانون تعاون با اولویت تعاونی‌های تولیدی و صادراتی را مهم‌ترین رئوس و وظایف در دستورکار معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شمرد.
ویس کرمی تصریح کرد: تکمیل زنجیره تعاون و نیز طراحی زنجیره ارزش در تعاون موضوع در دستور کار دفاتر ستادی و مدیران این بخش هاست که در صورت تحقق، ظرفیت بالقوه‌ای را در به نتیجه رساندن برنامه‌های توسعه‌ای بخش تعاون، در اختیار ما قرار خواهد داد.
معاون امور تعاون گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه ریزی برای تقویت و توانمندسازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی در رأس امور و برنامه‌ها و مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا که با به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید، گذر از سد تحریم‌های خارجی تا ایجاد تکاپو و تحول در نظام و ساختار اقتصاد تعاونی و حتی ملی کار چندان دشوار و محالی نیست.
وی بر مشارکت، حضور متولیان و مدیران شاغل در حوزه تولید به منظور تجزیه و تحلیل شرایط موجود، ارزیابی کمی و کیفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های راکد و فعال، برنامه ریزی جهت بازآفرینی، احیاء و تقویت ساز وکار‌ها و ابزار‌های حرکتی تا تحقق اهداف تاکید کرد.
معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: حضور رقابتی در عرصه‌های مختلف موضوعی است که دولت و بخش غیردولتی اعم از تعاونی و غیرتعاونی توأمان و دوشادوش با هم باید در آن ایفای نقش کرده و تبادل اطلاعات و مشارکت داشته باشند.
ویس کرمی بر طراحی و فعال سازی سامانه جامع و کاربردی مدیریت کسب و کار با هدف ارزیابی آنی و در لحظه عملکرد، آمار و اطلاعات، ظرفیت ها، قابلیت‌ها و حتی دریافت اطلاعات محصولات و خدمات شرکت‌های تعاونی به لحاظ کیفی و کمی تا تکمیل زنجیره ارزش تعاون برای حضور و ورود رقابتی در بازار‌های اقتصاد داخلی و خارجی تاکید کرد.
وی ادامه داد: هرگونه برنامه ریزی و مدیریت امور توأم با نظارت‌های عالی و جزئی در بخش تعاون مستلزم دسترسی به آمار، اطلاعات و اشراف کامل بر شاخص‌ها و وضعیت تعاونی هاست.
معاون امورتعاون، ساختار تعاونی را مطلوب‌ترین شکل عملیاتی کردن پروژه‌های احداث واحد‌های مسکونی، محیطی فرهنگی – ورزشی و مراکز آموزشی دانست و تصریح کرد: در این خصوص دو شیوه عملکردی می‌تواند در دستورکار قرار گیرد. 
در این بازدید معاون امور تعاون ضمن آشنایی با قابلیت ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خاص این تعاونی در ایجاد، راه اندازی و تولید فنر خودرو‌های سنگین، شمش، میلگرد، ورق، تسمه و بلبرینگ درجریان مهم‌ترین چالش ها، مسائل و مشکلات مطرح شده تولیدکنندگان قرار گرفت.
ویس کرمی در حاشیه این بازدید با حضور در جمع کارگران و نیرو‌های شاغل در خط تولید سازه فولاد هرمس و به منظور تجلیل از جامعه کارگری، به مناسبت همزمانی این بازدید با هفته کارگر از کارگران تجلیل و از تلاش‌های بی ادعا و مادام ایشان در حوزه تولید به رقم مشکلات عدیده تقدیر کرد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>