email
save
کد خبر: ۱۲۹۷۳
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵

طرز تهیه فتوچینی با سس خامه و کوفته قلقلی

فتوچینی با سس خامه و کوفته قلقلی، یکی از آن غذا‌هایی است که طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارد و از ترکیبی خوشمزه از مواد اولیه ساده و دسترس به وجود می‌آید. این غذا با داشتن کوفته‌های قلقلی لطیف و سس خامه‌ای غلیظ و خوش طعم، تجربه‌ای متفاوت از یک وعده غذایی کامل و دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش پرشین خبر؛ برای تهیه فتوچینی با سس خامه و کوفته قلقلی ابتدا پیاز را رنده کرده، با گوشت چرخ‌کرده، پودر نان، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط و کوفته‌ها را شکل داده و سرخ می‌کنیم. فتوچینی را مطابق دستور پشت بسته پخته، آبکشی می‌کنیم. در صورت تمایل، قارچ را ورقه‌ای خرد و تفت می‌دهیم. برای سس، پیاز را در روغن تفت داده، قارچ و خامه صبحانه اضافه می‌کنیم و کوفته‌ها را به آن افزوده، مخلوطی را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. در نهایت، فتوچینی پخته را با سس و کوفته‌ها مخلوط کرده و سرو می‌کنیم.
مواد لازم مقدار
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
فتوچینی ۱ بسته
پیاز متوسط (برای سس) ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
پودر نان ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
خامه صبحانه ۱ بسته
قارچ در صورت تمایل
روغن به میزان لازم
طرز تهیه فتوچینی با سس خامه
مرحله ۱: آماده‌سازی کوفته‌ها
ابتدا، یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. سپس گوشت چرخکرده، پودر نان، تخم مرغ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کرده و خوب ورز دهید. از مخلوط به دست آمده، توپ‌هایی به اندازه نارنگی کوچک شکل دهید و در مقداری روغن، سرخ کنید. پس از سرخ شدن، کوفته‌ها را کنار بگذارید.
مرحله ۲: پخت فتوچینی
در این مرحله فتوچینی را طبق دستور روی بسته‌بندی در آب جوش بپزید. مراقب باشید که نرم و له نشود. پس از پخت، آبکش کنید و کمی روغن یا کره به آن اضافه کنید تا به هم نچسبد.
مرحله ۳: آماده‌سازی قارچ‌ها
در صورت تمایل به استفاده از قارچ، آنها را ورقه‌ای خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مرطوب کنید تا تغییر رنگ ندهند.
مرحله ۴: تهیه سس خامه‌ای
یک پیاز متوسط را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس قارچ‌های آماده‌شده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. پس از چند دقیقه، خامه صبحانه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
مرحله ۵: اضافه کردن کوفته‌ها به سس
کوفته‌های سرخ‌شده را به مخلوط سس و قارچ اضافه کنید. سپس مواد را خوب با هم مخلوط کرده و درب ظرف را بگذارید. بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا خامه به خوبی به خورد کوفته‌ها برود.
مرحله ۶: مخلوط کردن فتوچینی با سس و کوفته‌ها
پس از آن که سس به خوبی با کوفته‌ها مخلوط و جا افتاد، فتوچینی پخته و آماده‌شده را به مخلوط اضافه کنید. به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید تا فتوچینی به خوبی با سس و کوفته‌ها ترکیب شود.
مرحله ۷: سرو
غذای آماده‌شده را در ظرف مورد نظرتان بکشید. در صورت تمایل، می‌توانید هنگام سرو، کمی پنیر پارمزان روی آن رنده کنید تا طعم غنی‌تر و دلپذیرتری داشته باشد. نوش جان!

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>