email
save
کد خبر: ۱۲۸۰۶
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴

طرز تهیه شربت انگور سیاه

شربت انگور سیاه یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و فوق‌العاده است که استفاده از این شربت شیرین و خنک در روزهای گرم تابستان بسیار دلچسب و گوارا است و خیلی راحت و سریع می‌توانید این نوشیدنی خوش عطر و طعم را آماده کنید.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم شربت انگور سیاه
انگور سیاه ۱ کیلو
شکر ۲ لیوان
سرکه انگور نصف لیوان
طرز تهیه شربت انگور سیاه
مرحله اول
ابتدا انگور سیاه را دانه دانه کنید و در ظرفی بریزید و تمیز بشورید، سپس انگور‌ها را در مخلوط کن بریزید و کاملا پوره و له کنید بعد آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید و سرکه انگور را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
مرحله دوم
سپس مخلوط را به مدت ۳ روز در یخچال قرار دهید تا آب انگور شفاف و صاف شود بعد از این مدت آب انگور را از صافی رد کنید و آب انگور شفاف و رقیق را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
مرحله سوم
بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد وقتی به نقطه جوش رسید حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب انگور تا یک ربع به آرامی بجوشد و کمی غلیظ شود، مراقب باشید بیشتر از یک ربع نجوشد چون رنگ شربت تیره می‌شود.
مرحله چهارم
اگر در هنگام جوشیدن شربت انگور سیاه روی آن کف جمع شد با قاشق کف‌ها را بگیرید و دور بریزید تا شربت خوش رنگ و شفاف شود، وقتی که شربت غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود.
مرحله پنجم

سپس شربت انگور سیاه را در داخل بطری که بهتر است شیشه‌ای باشد بریزید و درب آن را ببندید و برای مدتی در یخچال نگهداری کنید، برای سرو کردن شربت کمی از شربت را در لیوان بریزید و سپس روی آن یخ و کمی تخم شربتی اضافه کنید.
مرحله ششم
بعد یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و برش بزنید و آب آن را بگیرید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری آب لیمو را روی شربت بریزید و سپس لیوان را با آب گازدار پر کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و شربت خنک شود.
مرحله هفتم
در این مرحله یک لیمو تازه را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و هر حلقه را در لبه یک لیوان قرار دهید و شربت انگور سیاه را تزئین کنید و این نوشیدنی خنک و دلچسب را همراه با وعده نهار و شام یا به تنهایی برای پذیرایی سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>