email
save
کد خبر: ۱۲۷۱۲
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

طرز تهیه مربای آلو

مربای آلو یکی از انواع مربا‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود و در وعده صبحانه بسیار پرطرفدار و دلچسب است مربای آلو را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید و از آن در وعده صبحانه یا حتی عصرانه استفاده کنید.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
آلو سیاه سفت ۱ کیلو
شکر نیم کیلو
سرکه ۲ قاشق غذا خوری
آب نصف لیوان
طرز تهیه مربای آلو
مرحله ۱: آماده‌سازی و خرد کردن آلو‌ها
ابتدا آلو‌ها را تمیز بشورید، در اندازه‌های کوچک خرد کنید و هسته آنها را جدا کنید سپس آلو‌های خرد شده را کنار بگذارید، بهتر است از آلو‌های رسیده، آبدار و شیرین برای درست کردن مربا استفاده کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد.
مرحله ۲: تهیه شربت با شکر و آب
بعد در یک قابلمه مقداری شکر بریزید سپس کمی آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، مقدار شکر را می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان کمی تغییر دهید و اگر خواستید مربا خیلی شیرین شود مقدار شکر را بیشتر بریزید.
مرحله ۳: ادغام شربت و آلو‌ها
مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شکر کم کم در آب حل شود وقتی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و قوام بیاید سپس آلو‌های خرد شده را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید، هم بزنید و با هم مخلوط کنید.
مرحله ۴: افزودن عصاره وانیل به مخلوط
با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید بعد از ریختن آلو‌ها مقدار کمی وانیل را هم در مخلوط بریزید تا همراه با مواد بجوشد و عطر آن در مواد پخش شود ریختن وانیل در مربای آلو کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به ذائقه و دلخواه خودتان دارد.
مرحله ۵: پخت آلو‌ها و تهیه مربای نهایی
سپس اجازه دهید تا آلو‌ها هم به مدت ۱۵ دقیقه در مخلوط بجوشند و خوب بپزند به طوری که بافت آنها کاملا نرم شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید بعد اجازه دهید تا در دمای محیط به مدت دو ساعت بماند تا مربا خوب خنک شود.
مرحله ۶: روش نگهداری مربا و سرو در صبحانه
بعد از آن شیشه‌های مورد نظر برای مربا و در شیشه‌ها را با آب جوش تمیز بشورید و خشک کنید سپس مربای آلو را داخل شیشه بریزید و شیشه‌ها را پر کنید سپس در آنها را محکم ببندید بعد در یخچال بگذارید و برای مدت طولانی از آن نگهداری کنید. در آخر مقداری از مربای آلو را داخل ظرف مناسب بریزید و در وعده صبحانه همراه با خامه، کره، چای داغ و نان تازه سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>