email
save
کد خبر: ۱۲۷۰۹
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

طرز تهیه رب فلفل دلمه

رب فلفل دلمه یکی از انواع رب‌های خوشمزه و لذیذ است که از این رب خوش رنگ و لعاب برای طعم‌دار کردن انواع غذا‌های فست فودی می‌توان استفاده کرد، رب فلفل دلمه که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود طعمی فوق العاده دارد.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
فلفل دلمه قرمز ۱ کیلو
سرکه ۱ قاشق غذا خوری
روغن ۲ قاشق غذا خوری
نمک ۱ قاشق غذا خوری
طرز تهیه رب فلفل دلمه
مرحله ۱: شستن و تمیز کردن فلفل دلمه
ابتدا برای درست کردن رب فلفل دلمه تعدادی فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ را تمیز بشورید بعد ساقه سبز رنگ آن را جدا کنید، سپس فلفل دلمه‌ها را از وسط برش بزنید، تمام دانه‌های داخل آن را خارج کنید، قسمت‌های سفید داخل فلفل دلمه‌ای را هم جدا کنید.
مرحله ۲: خرد کردن و پوره کردن فلفل دلمه
بعد فلفل دلمه‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید برش‌های فلفل دلمه را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید، آنها را کاملاً پوره و له کنید به طوری که بافت آنها یکدست شود اگر میکسر یا مخلوط کن در دسترس نبود می‌توانید فلفل دلمه‌ها را با رنده ریز رنده کنید.
مرحله ۳: دورگیری اطراف ظرف
در اواسط میکس یک بار دستگاه را خاموش کنید با لیسک اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید این کار باعث می‌شود که پوست فلفل دلمه‌ها هم که ممکن است به دیواره‌های ظرف بچسبند با مواد مخلوط شود و کاملاً پوره و له شوند تا بافت آنها یکدست شود.
مرحله ۴: پختن فلفل دلمه
بعد از این که بافت فلفل دلمه‌های پوره شده کاملا صاف و یک دست شد آنها را داخل یک قابلمه یا ظرف مناسب بریزید، بعد روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب بیاندازند و شروع به جوشیدن کنند، مخلوط مواد را هم بزنید تا ته نگیرند، زیرا باعث تلخ شدن رب می‌شود.
مرحله ۵: اصافه کردن نمک و سرکه به مواد
وقتی که مخلوط مواد شروع به جوشیدن کردند مقداری نمک به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و نمک به خورد فلفل دلمه‌ها برود، سپس مقداری سرکه به مواد اضافه کنید هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و طعم سرکه به خورد آنها برود.
مرحله۶: اضافه کردن روغن مایع به مواد
بعد مقداری روغن مایع به مواد اضافه کنید دوباره هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، به طوری که بافت مخلوط تشکیل شده کمی لطیف‌تر و نرم‌تر شود مواد رب فلفل دلمه را روی حرارت هم بزنید، تا خوب با هم مخلوط شوند و به غلظت مناسب برسند.
مرحله ۷: برداشتن رب از روی حرارت و ریختن در شیشه
وقتی رب فلفل دلمه قوام پیدا کرد و کمی غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود، سپس رب فلفل دلمه را داخل شیشه مناسب که از قبل شسته‌اید بریزید، در شیشه را محکم ببندید، بعد آن را در یخچال قرار دهید.
مرحله ۸: ریختن رب فلفل دلمه در شیشه و نگهداری از آن در یخچال
رب فلفل دلمه را می‌توانید برای مدت طولانی در یخچال نگه دارید، بعد در هنگام استفاده مقداری از آن را از شیشه درآورید، برای درست کردن انواع املت، ماکارونی، پاستا، لازانیا یا مزه‌دار کردن مرغ و جوجه استفاده کنید بعد ظرف آن را دوباره در یخچال قرار دهید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>