email
save
کد خبر: ۱۲۷۰۷
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

طرز تهیه مربای زغال اخته

مربای زغال اخته یکی از انواع مربا‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود این مربای خوش طعم را می‌توانید در وعده صبحانه استفاده کنید، با توجه به این که زغال اخته از خواص دارویی زیادی برخوردار است این مربا طرفداران زیادی دارد

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
زغال اخته ۵۰۰ گرم
شکر ۴۰۰ گرم معادل ۲۵ قاشق غذا خوری
آب نصف لیوان
هل ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذا خوری
نعنا تازه برای تزئین ۱ برگ
طرز تهیه مربای زغال اخته
مرحله ۱: شستن و خشک کردن زغال اخته‌های سالم
ابتدا زغال اخته‌های سالم، خوش رنگ، خوش طعم و آبدار را از زغال اخته‌های کال و نارس جدا کنید سپس زغال اخته‌های سالم را تمیز بشورید داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود، بعد از آن زغال اخته‌ها را با یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید.
مرحله ۲: اضافه کردن شکر به زغال اخته و قرار دادن آنها در یخچال
زغال اخته‌ها را داخل یک ظرف بریزید سپس مقداری شکر به آنها اضافه کنید، شکر را با آنها مخلوط کنید، بعد روی ظرف را بپوشانید، ظرف را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا زغال اخته‌ها به مدت ۶ ساعت در یخچال بمانند تا خوب آب بیندازند.
مرحله ۳: ریختن زغال اخته‌ها و آب در قابلمه و اصافه کردن هل به آنها
بعد از این زمان زغال اخته‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید، سپس مخلوط زغال اخته و شکر را داخل یک قابلمه رویی یا مسی بریزید، بعد از آن مقداری آب به آنها اضافه کنید، سپس یک هل را با دست بشکنید و داخل قابلمه روی زغال اخته‌ها بریزید.
مرحله ۴: قرار دادن قابلمه روی حرارت و گرفتن کف روی آب
سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، وقتی آب به جوش آمد مقداری کف روی آب تشکیل می‌شود که بهتر است با قاشق کف روی قابلمه را بگیرید و دور بریزید تا در نهایت مربا زغال اخته خوش رنگ‌تر و شفاف‌تر شود.
مرحله ۵: اصافه کردن آب لیمو ترش تازه به زغال اخته‌ها
بعد از جدا کردن کف‌های روی آب، مقداری آب لیمو ترش تازه به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و روی زغال اخته‌ها بریزید، بعد آب لیمو را در قابلمه هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند، طوری که عطر و طعم لیمو ترش کاملا به خورد زغال اخته‌ها برود.
مرحله ۶: جوشاندن زغال اخته‌ها در آب
سپس اجازه دهید تا زغال اخته‌ها در آب به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشند و کمی غلیظ شوند، وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه زغال اخته‌ها کم شود.
مرحله ۷: قرار دادن زغال اخته‌ها در دمای محیط
دقت کنید که شربت زغال اخته بعد از سرد شدن کمی غلیظ‌تر می‌شود پس زمانی که هنوز روی حرارت است لازم نیست که خیلی غلیظ و سفت شود، بعد در فاصله‌ای که زغال اخته‌ها خنک می‌شوند، یک ظرف شیشه‌ای در اندازه مناسب را تمیز بشورید.
مرحله ۸: ریختن مربای زغال اخته در ظرف مناسب و قرار دادن در یخچال
بعد ظرف را با یک پارچه کامل خشک کنید، سپس مربای زغال اخته را که کاملا خنک شده است داخل ظرف شیشه‌ای بریزید، در آن را محکم ببندید و داخل یخچال قرار دهید، با این روش می‌توانید از مربای زغال اخته برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.
مرحله ۹: پوره کردن زعال اخته‌ها و ریختن داخل ظرف مناسب
در صورتی که بخواهید زغال اخته‌ها داخل مربا کاملا پوره و له باشند، می‌توانید بعد از پخت هسته آنها را جدا کنید و گوشت زغال اخته‌ها را با گوشت‌کوب دستی یا گوشتکوب برقی یا میکسر کاملا له کنید، بعد داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و از آن نگهداری کنید.
مرحله ۱۰: تزئین و سرو مربای زغال اخته
در هنگام استفاده مقداری مربای زغال اخته را داخل ظرف مناسب بریزید، روی آن یک برگ نعنا تازه قرار دهید و این مربای خوش طعم را همراه با کره، عسل، خامه، نان تازه، چای داغ، انواع دورچین و مخلفات در وعده صبحانه یا عصرانه برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>