email
save
کد خبر: ۱۲۷۰۶
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

طرز تهیه رب نارنج

رب نارنج یکی از انواع رب‌های خوشمزه و لذیذ است که از آن می‌توانید به عنوان یک چاشنی خوش طعم برای درست کردن غذا‌هایی مثل قورمه سبزی، مرغ یا غذا‌هایی که طعم آنها کمی ترش است استفاده کنید، رب نارنج را می‌توانید خیلی راحت درست کنید.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
نارنج به مقدار لازم (هر پنج کیلو آب نارنج نیم کیلو رب نارنج می‌دهد)
طرز تهیه رب نارنج
مرحله ۱: شستن، برش زدن و گرفتن آب نارنج‌ها
ابتدا نارنج‌ها را تمیز بشورید و کنار بگذارید، بهتر است از نارنج‌های رسیده و آبدار استفاده کنید که هم آب بیشتری دارند و هم این که طعم آنها بهتر است بعد نارنج‌ها را از وسط نصف کنید، آب آنها را بگیرید، سپس آب نارنج‌ها را داخل یک ظرف بریزید.
مرحله ۲: استفاده از آب میوه گیری مخصوص یا دستی برای گرفتن آب نارنج
اگر از آبمیوه‌گیری برقی معمولی برای گرفتن آب نارنج‌ها استفاده کنید ممکن است که طعم آنها کمی تلخ شود پس بهتر است که از آبمیوه‌گیری مخصوص گرفتن آب نارنج و پرتقال استفاده کنید یا از آبمیوه‌گیری دستی برای گرفتن آب نارنج استفاده کنید.
مرحله ۳: رد کردن آب نارنج از صافی و جوشاندن آن در قابلمه
بعد آب نارنج را چند بار از صافی رد کنید تا کاملاً صاف و یکدست شود و هیچ هسته و پالپی داخل آن باقی نماند، بعد از آن آب نارنج را داخل یک قابلمه بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، اجازه دهید تا آب نارنج شروع به جوشیدن کند.
مرحله ۴: گرفتن کف روی آب نارنج داخل قابلمه
وقتی که آب نارنج شروع به جوشیدن کرد روی آن مقداری کف جمع می‌شود که باید مدام آن را با ملاقه یا قاشق جدا کنید و دور بریزید، چون کف داخل آب نارنج باعث تلخ شدن آن می‌شود، اجازه دهید تا آب نارنج روی حرارت ملایم کم کم بجوشد و غلیظ شود.
مرحله ۵: رسیدن رب به غلظت مناسب و برداشتن آن از روی حرارت
وقتی که آب نارنج به غلظت مناسب مانند رب رسید و رنگ آن کمی تیره شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، توجه کنید که بعد از سرد شدن غلظت رب بیشتر می‌شود پس تا وقتی که روی حرارت است لازم نیست که خیلی سفت و غلیظ شود.
مرحله ۶: ریختن رب نارنج خنک شده در ظرف شیشه‌ای و بستن در آن
سپس قابلمه را در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا رب نارنج در دمای محیط خنک شود، بعد از آن یک ظرف شیشه‌ای را تمیز بشورید و خشک کنید، بعد از این که رب نارنج کاملا سرد شد، آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در آن را محکم ببندید.
مرحله ۷: نگهداری رب نارنج در یخچال و استفاده از آن برای پخت غذا
سپس رب نارنج را داخل یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی از آن نگهداری کنید در هنگام استفاده مقداری از رب نارنج را برای طعم دادن به غذا‌هایی مثل قورمه سبزی و مرغ استفاده کنید، دقت کنید، چون طعم رب نارنج خیلی ترش است مقدار کمی از آن را داخل غذا بریزید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>