email
save
کد خبر: ۱۲۷۰۵
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

طرز تهیه قرابیه بادام

قرابیه بادام یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود این شیرینی شیک و خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید و از آن برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید.

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم برای شیرینی مقدار مواد
کره مارگارین یا کره معمولی ۲۵۰ گرم
روغن نصف پیمانه
پودر قند ۵ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذا خوری
پودر بادام ۱ پیمانه (اختیاری)
وانیل ۱ بسته معادل ۵ گرم
آرد ۴ پیمانه و ۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای رویه مقدار مواد
شکلات سفید به مقدار لازم
شکلات تلخ به مقدار لازم
بادام نصف پیمانه
طرز تهیه قرابیه بادام
مرحله ۱: آماده‌سازی مخلوط اصلی
ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک کاسه بزرگ بریزید و سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند بعد پودر قند را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. برای درست کردن قرابیه بادام به جای کره معمولی می‌توانید از کره مارگارین استفاده کنید.
مرحله ۲: افزودن نشاسته و وانیل
وقتی مخلوط تشکیل شده بافت یکدست و کشداری را تشکیل داد بعد مقداری نشاسته ذرت به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط منسجم‌تر شود سپس وانیل را روی مخلوط مواد بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.
مرحله ۳: ترکیب بادام با مخلوط
وقتی عطر وانیل در مخلوط پخش شد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری بادام را در میکسر بریزید و کاملاً پودر کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و به هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند و طعم بادام به خورد مواد برود.
مرحله ۴: اضافه کردن آرد
سپس مقداری آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن صاف و یکدست شود و بعد هم آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و با هم ترکیب کنید، آرد را تا وقتی اضافه کنید که خمیر جمع شود و بافت آن یکدست شود.
مرحله ۵: ورز دادن و ترکیب آرد
سپس خمیر را کمی ورز دهید تا بافت آن یکدست و نرم و لطیف شود و دیگر به دست نچسبد اگر خمیر کمی حالت چسبندگی داشت مقداری آرد به آن اضافه کنید و ورز دهید تا بافت آن منسجم‌تر شود و به دست نچسبد و بعد از آن خمیر را کنار بگذارید.
مرحله ۶: برش دادن و آماده‌سازی خمیر
سپس نصف خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید و با وردنه پهن و باز کنید سپس خمیر را با یک چاقوی تیز مربعی برش دهید و بعد نصف دیگر خمیر را هم به همین ترتیب آماده کنید و سعی کنید که همه برش‌ها یک اندازه و یک شکل باشند.
مرحله ۷: چیدن خمیر در سینی
بعد کف سینی فر یا قالب مورد نظر را با روغن یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغن کف قالب قرار دهید و برش‌های خمیر را با فاصله در سینی بچینید، چون بعد از پخت کمی پف می‌کنند و حجم آنها بیشتر می‌شود بهتر است که کمی فاصله داشته باشند.
مرحله ۸: پخت در فر
سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزند بعد از این که شیرینی‌ها پختند سطح آنها کمی صورتی می‌شود.
مرحله ۹: خنک کردن و جداسازی
بعد سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید تا خرد نشوند و شکل آنها خراب نشود و بعد از آن قرابیه‌ها را داخل ظرف دیگری بچینید تا کاملا خنک شوند.
مرحله ۱۰: آماده‌سازی شکلات
بعد مقداری شکلات سفید و شکلات تلخ را در دو ظرف جداگانه بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگهدارید تا ذوب شوند و سپس ظرف‌ها کنار بگذارید تا شکلات‌ها به دمای محیط برسند بعد شکلات‌ها را داخل دو قیف مختلف بریزید.
مرحله ۱۱: تزئین با شکلات و بادام
سپس شکلات ذوب شده را روی قرابیه‌ها بریزید و کاملاً روی سطح آنها پخش کنید و بعد با مقداری بادام خرد شده آنها را تزئین کنید و سپس برای مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات روی آنها خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود.
مرحله ۱۲: سرو کردن قرابیه
بعد از این مدت قرابیه‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تعدادی از آنها را در ظرف مناسب بچینید و سپس این شیرینی خوش طعم و شیک را به عنوان یک دسر پر طرفدار و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>