email
save
کد خبر: ۱۲۷۰۳
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲

طرز تهیه پنکیک کشمشی

نکیک کشمشی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت، سریع و بدون نیاز به فر آماده می‌شود، پنکیک کشمشی را می‌توانید به عنوان یک میان وعده مقوی یا حتی یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید

به گزارش پرشین خبر؛
مواد لازم مقدار مواد
آرد ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
بکینگ پودر ۲ و نیم قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
روغن ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
طرز تهیه پنکیک کشمشی
مرحله ۱: هم‌زدن تخم‌مرغ و شکر
ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند سپس شکر را به آنها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده کرمی، کش‌دار، صاف و یکدست شود.
مرحله ۲: افزودن وانیل و روغن مایع به مخلوط
سپس مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد بعد روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید با همزن دستی به مدت تقریباً یک دقیقه هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند.
مرحله ۳: ترکیب شیر، آرد و بکینگ پودر
سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید با همزن دستی کمی هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید.
مرحله ۴: الک زدن و اضافه کردن آرد به مخلوط
ترکیب آرد و بکینگ پودر را با هم دوباره الک کنیم تا یکدست شوند سپس کم کم و در چند مرحله آرد را به مخلوط اضافه کنید با همزن دستی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند بعد از اضافه کردن آرد لازم نیست مخلوط را خیلی هم بزنید.
مرحله ۵: افزودن کشمش و آماده‌سازی تابه
بعد از آن مقداری کشمش را که از قبل تمیز کرده‌اید و ساقه‌های آنها را جدا کرده‌اید داخل مخلوط بریزید و خوب هم بزنید تا در همه قسمت‌ها به طور یکسان پخش شوند، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و کف و دیواره‌های آن را کاملا چرب کنید.
مرحله ۶: پخت پنکیک در تابه
سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود بعد به اندازه یک ملاقه از مخلوط مواد را داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا یک طرف پنکیک بپزد و طلایی رنگ شود بعد به آرامی آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک هم بپزد و طلایی رنگ شود.
مرحله ۷: تزئین و سرو پنکیک کشمشی
بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید سپس پنکیک را از داخل آن بیرون بیاورید و در ظرف مناسب قرار دهید سپس با سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی پنکیک بریزید بعد با مقداری مغز گردوی خرد شده آن را تزئین کنید. در آخر پنکیک کشمشی را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی یا یک دسر شیک همراه با چای برای پذیرایی سرو کنید.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>