کد خبر: ۱۲۲۴۵
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
این هفته در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی؛

گاز مایع پالایش نفت لاوان و نفتای پالایش نفت قشم عرضه می شوند

رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در دومین هفته از اردیبهشت ماه میزبان عرضه بالغ بر ۱۰ هزار تن نفتای شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم و ۳ هزار و ۷۰۰ تن گاز مایع شرکت پالایش نفت لاوان است. تحویل هر دو محصول فوب خلیج‌ فارس خواهد بود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۰ هزار تن نفتا را در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می‌کند.

این معامله از نوع کشف پریمیوم است و حداقل میزان خرید برای کشف قیمت برابر هزار تن در نظر گرفته شده، این در حالی است که حداقل خرید برای تحویل کالا با توجه به شرایط اسکه ۱۰ هزار تن است.

مطابق اطلاعیه عرضه منتشر شده، نفتای شرکت پالایش نفت قشم با قیمت پایه منفی ۳۸.۳۵ پریمیوم دلاری در این بازار عرضه می‌شود. زمان تحویل این محصول شانزدهم اردیبهشت ماه و مکان تحویل فوب خلیج فارس است.

گاز مایع لاوان در مسیر عرضه در بورس انرژی همچنین شرکت پالایش نفت لاوان ۳ هزار و ۷۰۰ تن گاز مایع را سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می‌کند.

این عرضه هم از نوع کشف پریمیوم است و قیمت پایه آن منفی ۱۱۵ پریمیوم دلاری تعیین شده است. مطابق اطلاعیه عرضه حداقل خرید جهت کشف قیمت برابر ۳۷۰ تن است، اما با توجه به شرایط تحویل، خریدار باید ۳ هزار و ۷۰۰ تن عرضه شده را بخرد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>