کد خبر: ۱۲۷۷۸
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹

تامین سرمایه ۴.۹ میلیاردی از بازار مشتقه بورس انرژی

هفته دوم اردیبهشت‌ماه ارزش معاملات به ثبت رسیده در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران ۴۵ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریالی شد؛ این در حالی بود که ارزش معاملات انجام شده در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه نیز در این زمان از ۴ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال عبور کرد و بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق با مجموع ارزش ۳۲۶۳ میلیارد ریال از تابلو عمده‌فروشی برق بورس انرژی ایران به فروش رفت.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در هفته دوم اردیبهشت‌ماه منتهی به روز چهارشنبه دوازدهم این ماه بالغ بر ۴۹ هزار و ۵۵۴ تن محصول شامل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی از رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد. مجموع ارزش معاملات انجام شده در رینگ داخلی بازار فیزیکی در بازه زمانی مورد بررسی نیز از ۱۳ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال فراتر رفت.
این در حالی بود که در هفته اخیر منتهی به روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۱۰۷ هزار و ۹۸۵ تن محصول شامل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی از رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ ارزش مجموع این معاملات نیز ۳۱ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریالی شد.
به این ترتیب مجموع ارزش معاملات انجام شده در بازار فیزیکی بورس انرژی ظرف دومین هفته از اردیبهشت‌ماه به ۴۵ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال رسید.

تامین سرمایه ۴۹۹۹ میلیاردی پتروشیمی بوشهر از بازار مشتقه
در دومین هفته از اردیبهشت ماه شرکت پتروشیمی بوشهر نسبت به عرضه اولیه قرارداد سلف متانول در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران اقدام کرد. ۳۷ هزار و ۵۱۴ قرارداد با سررسید بیش از یک سال در این تابلو به فروش رفت و ارزش این معاملات به ۴ هزار و ۹۹۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۲۰۰ ریال رسید. همچنین ارزش دلاری این معاملات برابر ۱۱ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۳۲ دلار بود. 

فروش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مگاوات ساعت برق
ارزش معاملات برق از تابلو عمده‌فروشی بازار برق نیز در این روز به ۳ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال رسید. در این بازه زمانی یک هفته‌ای بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۳۱ مگاوات ساعت برق از این تابلو به فروش رفت؛ در حالی که نیروگاه‌های برق عرضه‌کنندگان این محصول بودند؛ شرکت‌های توزیع برق نسبت به عرضه برق مورد نظر اقدام کردند. 

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو
با توجه به تعطیلی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، اولین عرضه‌ها برای سومین هفته از اردیبهشت امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود. در این روز بالغ بر ۴۸ هزار تن ته‌مانده برج تطیر در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

همچنین شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز امروز ۹ هزار تن گاز مایع و شرکت پالایش نفت اصفهان نسبت به عرضه ۸ هزار تن گاز مایع در رینگ بین‌المللی بازار فیزیکی بورس انرژی اقدام می‌کنند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>