مصاحبه مجید کریمیان عکاس دفاع مقدس با ایرنا ۲۴
نویسنده کتاب: فغان نیزارها برای شهدای رسانه است
نویسنده فغان نیزارها: موافق حماسه سازی و بازی با کلمات نبودم
دویدن های بی وقفه یک عکاس برای رسیدن به دجله
مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، نشست هماندیشی با حضور حمید توفیقی سرپرست مرکز تتا و جمعی از قضات دادگستری استان تهران با محوریت آشنایی با سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات و داوری برخط در محل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد.
در این نشست تخصصی، فرآیند داوری برخط، نحوه رسیدگی به پروندهها و روال صدور آراء برای قضات تشریح و ابهامات مرتبط با جنبههای حقوقی و اجرایی سامانه بررسی و رفع شد.
بر اساس گزارش ارائهشده، تاکنون بیش از ۴۳ هزار پرونده در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات ثبت و رسیدگی شده که از این میان حدود ۲۵۰۰ پرونده به هیئت داوری برخط و تنها ۵۴ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است. کاهش ارجاع پروندهها به دستگاه قضایی و تسریع در حل اختلافات، از مهمترین دستاوردهای این سامانه عنوان شده است.
سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات، در اجرای ماده ۹ برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی مصوب سال ۱۳۸۴ و با همکاری دستگاههای ذیربط از جمله قوه قضائیه، وزارت دادگستری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و ... در اسفند 1400 پیادهسازی شده است. این سامانه به عنوان اولین سامانه داوری برخط کشور، امکان حلوفصل اختلافات بدون مراجعه قضایی را فراهم کرده و آراء آن دارای ضمانت اجرایی اداری است و قابلیت اجرا از طریق قوه قضائیه را دارد.