کد خبر: ۳۰۲۶۷
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۵

برگزاری کارگاه آموزشی هوشمندسازی WRFM در غرفه گروه انرژی پاسارگاد

کارگاه آموزشی هوشمندسازی WRFM، چالش‌ها و دستاورد‌ها روز جمعه نوزدهم اردیبهشت در غرفه گروه انرژی پاسارگاد در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران برگزار شد.

به گزارش پرشین خبر؛ گروه انرژی پاسارگاد با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز سپهر پاسارگاد و شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد، مرکز مدیریت چاه، مخزن و تأسیسات WRFM را ایجاد کرد که فاز اول آن با هدف پایش برخط و تصمیم‌سازی دقیق در صنعت نفت به‌عنوان مرکزی مبتنی بر هوش تجاری، روز چهارم دی‌ماه ۱۴۰۳ با حضور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افتتاح شد.

با توجه به تأکید دکتر افشین در آن مراسم بر ضرورت حرکت از هوش تجاری به‌سوی بهره‌گیری از هوش مصنوعی، فاز دوم این پروژه کلید خورد و در نخستین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران، مراسم رونمایی از بخش اول از فاز دوم این مرکز در غرفه گروه انرژی پاسارگاد برگزار شد. در فاز دوم، دیجیتال‌سازی میدان و هوشمندسازی سامانه‌های مدیریت تولید، مدیریت حفاری و هدایت چاه تکمیل خواهد شد.

در همین راستا در کارگاه آموزشی هوشمندسازی WRFM، چالش‌ها و دستاوردها، سیدمهدی سیدسار رییس پورتفولیو معاونت بالادستی گروه انرژی پاسارگاد، محسن حاجعلی‌زاده رئیس تولید و عملیات درون‌چاهی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز سپهر پاسارگاد و محسن رجب‌زاده از شرکت سپهر پاسارگاد ضمن معرفی این مرکز، با ذکر چالش‌های هوشمندسازی در صنعت نفت، همراهی با تحول دیجیتال را با توجه ساختار صنعت نفت در کشور، یک چالش مهم ارزیابی کردند که مدیران ارشد انرژی پاسارگاد با اعتماد به این فناوری جدید با بهره‌گیری از تیمی جوان و به طور گام به گام، این تحول را ایجاد کردند.

در این کارگاه آموزشی همچنین به اهمیت داده‌ها در صنعت نفت و چالش پراکندگی و عدم کیفیت یکسان آنها اشاره و در ادامه، با تشریح نقش تحول دیجیتال در افزایش تولید نفت از میدان سپهر و جفیر، افزایش مدت زمان تولید چاه‌های نفت به بالاتر از ۹۹ درصد به عنوان یک استاندارد جدید در کشور، از جمله دستاورد‌های این هوشمندسازی ذکر شد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>