کد خبر: ۲۹۱۰۲
۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۷

صدور بیش از ۶ هزار گواهی تمکن مالی الکترونیک در سال ۱۴۰۳

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد در سال ۱۴۰۳، تعداد ۶ هزار و ۶۵۷ گواهی تمکن مالی الکترونیک برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات ثبت شده حاکی از آن است که از تعداد ۶ هزار و ۶۵۷ گواهی تمکن مالی الکترونیک صادر شده، ۵ هزار و ۶۸۲ درخواست برای «صورت وضعیت دارایی» و ۹۷۵ درخواست برای «گواهی خلاصه معاملات» بوده است.

 

مزیت‌ها

بر پایه این گزارش، صدور گواهی تمکن مالی برای «دریافت خدمات کنسولی جهت اقامت در سایر کشور‌ها و اثبات توان مالی دانشجویان برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های بین‌المللی» از جمله مزیت‌های الکترونیکی شدن این خدمت است.

 

روش دریافت

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامداران سجامی شده می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (سامانه DDN)، به آدرس ddn.csdiran.ir «بخش میز خدمت الکترونیک»، با انتخاب نوع گواهی مورد نیاز خود، درخواست خود را ثبت کرده و نسخه الکترونیکی و مورد تایید صورت وضعیت دارایی خود را دریافت کنند.

افزون بر این، با توجه به این که درخواست در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (DDN) ثبت می‌شود، نیازمند ارائه هیچ مدرکی نیست و شخص می‌تواند نامه صورت وضعیت دارایی را برای یک تاریخ مشخص در گذشته، درخواست کند.

همچنین تعیین بازه زمانی خلاصه گردش معاملات، انتخابی و به انتخاب شخص است. مبلغ قید شده در صورت وضعیت دارایی شامل ارزش کلیه سهام متعلق به شخص، با کسر سهام وثیقه یا سهام مسدود (فریز) شده شخص است.

از سویی دیگر، در صورتی که متقاضیان از وثیقه یا مسدود بودن سهام خود یا دلایل آن اطلاع نداشته باشند، می‌توانند از طریق کارگزار ناظر خود استعلام و اقدام به رفع آن کنند. برای صدور صورت وضعیت دارایی، حداقل دارایی اشخاص در نظر گرفته نمی‌شود.

با توجه به آنکه در حال حاضر اپراتور صحت نام انگلیسی اظهار شده توسط متقاضی را بررسی و تایید می‌کند، صدور نامه تمکن مالی حداقل یک روز کاری زمان می‌برد و اشخاص می‌توانند نسخه الکترونیکی آن را در قالب فایل PDF دریافت و درصورت تمایل و نیاز پرینت بگیرند.

 

راه اندازی بازوی پشتیبان برای پاسخگویی درباره تمکن مالی

گفتنی است: سهامداران بازار سرمایه می‌توانند پاسخ سوالات متداول خود را درباره تمکن مالی از بازوی پشتیبانی این شرکت در پیام رسان (بله) دریافت کنند.

سهامدارانی که در پیام رسان (بله) حضور دارند می‌توانند از طریق بازوی پشتیبانی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سوالات متداول خود را در خصوص اطلاع رسانی گواهی تمکن مالی و نحوه دریافت گواهی تمکن مالی مطرح کنند.

بر این اساس، سهامدارانی که در پیام رسان (بله) حضور دارند می‌توانند از طریق شناسه «csdiran_supportbot@» وارد بازوی پشتیبانی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شوند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>