سال 1404؛ سال سرمایه گذاری برای تولید
بنام افسونگر آفرینش؛ سال جدید بر تمامی هموطنان گرامی مبارک باد
مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۳ که توسط بیمهگذاران، بیمهشدگان و ذینفعان بیمهنامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشتهها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه انتشار و در پرتال بیمه مرکزی بارگذاری شد.
بر اساس این گزارش، از کل تعداد ۹۱۳۲ شکایت ثبت شده، شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با ۳۹۸۳، در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان با ۲۱۰۳ و بدنه اتومبیل با ۱۵۴۰ به ترتیب در ردههای بعدی، بیشترین آمار را به خود اختصاص دادهاند.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایتهای در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در دهماهه سال جاری آمار ثبت شده ۹۱۳۲ فقره شکایت را نشان میدهد.
شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکتهای بیمه به صورت ماهانه تغییر میکند و و درصد شکایات وارده نیز در شرکتهای مختلف، متفاوت است.
گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمهگذاران از شرکتهای بیمه، راهاندازی شده و با این نشانی در دسترس عموم مردم قرار دارد.