کد خبر: ۲۴۷۷۲
۱۹ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
مدیر عامل بانک‌ آینده:

بانک آینده با تمام ظرفیت به سمت بانکداری هوشمند حرکت می کند

مدیر عامل بانک‌ آینده گفت: بانک‌آینده با بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های فن‌آوری اطلاعات و هوش‌مصنوعی گام‌های بلندی به سوی بانکداری هوشمند برمی‌دارد و در این مسیر فرهنگ سازی برای مشتریان وکارکنان در اولویت قراردارد.

به گزارش پرشین خبر از روابط‌ عمومی بانک‌ آینده؛ دکتر بهمن اسکندری در نشست تخصصی افتتاحیه دهمین نمایشگاه تراکنش ایران روز دوشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۳ با موضوع راهبرد‌های هوش مصنوعی از منظر مدیران بانکی اظهارداشتند، بانک آینده با استفاده از گفتگوی آنلاین (chatbot) در برنامه کاربردی (اپلیکیشن) کیلید بانک آینده سوالات مطرح‌شده مشتریان خود را به صورت آنلاین توسط هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد و در بحث احراز هویت مشتریان (kyc)، مشتریان خدمت مورد نظر خود را به صورت آنی دریافت می‌نمایند.
ایشان افزودند؛ تکنولوژی و تحولات در فن‌آوری‌ها از مدت‌ها پیش در حال توسعه است و هر چه پیش می‌رویم سرعت آن افزایش غیر قابل تصوری پیدا می‌کند و با توجه به نیاز نسل امروز در خصوص تکنولوژی از جمله سرعت، و شخصی‌سازی، ضرورت دارد که از هوش مصنوعی برای تحقق و برآورده شدن نیاز‌های آنان استفاده کنیم. دکتر اسکندری اظهار داشتند، نسل امروز انتظار دارد فرآیند‌های بانکی مانند انتقال‌وجه، افتتاح حساب یا دریافت تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و هوشمندانه از طریق بانکداری دیجیتال و هوش مصنوعی انجام شود.
مدیر‌عامل بانک‌آینده، تأکید کردند استفاده از هوش مصنوعی در سیستم بانکی دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک الزام و اجبار است و برای دستیابی به جایگاه مناسب در مسیر بانکداری هوشمند باید زیرساخت و امکانات لازم برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی توسط نظام بانکی فراهم گردد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>