مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر از فراسو نیوز، خبرنگار این رسانه که یکی از مسافران پرواز شماره QB۲۲۱۲ هواپیمایی قشم ایر بود، گفت: زمان برگشت ما از استانبول به تهران ساعت ۱۲:۴۵ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه بود، اما به دلیل نقص فنی هواپیمای قشم ایر که مسئولین مربوطه اعلام کرده بودند نهایتاً با بیش از ۱۰ ساعت تأخیر، ساعت ۲۳:۴۵ (۱۱/۵ شب) البته با هواپیمای ایران ایر موفق به عزیمت به تهران شدیم.
بر پایه همین گزارش، خبرنگار ما که پس از ورود به تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) پیگیر دلایل این تاخیر بود یکی از عوامل فرودگاه که نخواست نامش فاش شود دلیل تأخیر را ممنوعیت فرود هواپیمای قشم ایر در فرودگاه استانبول بخاطر بدهی این شرکت هواپیمایی به طرف ترکیهای اعلام کرد و گفت: عنوان کردن نقص فنی هواپیما واقعیت ندارد.
این گزارش میافزاید؛ البته زمانی که مسافران پرواز شماره QB۲۲۱۲ هواپیمایی قشم ایر بعد از ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) قصد پیگیری موضوع از مسئولین این شرکت هواپیمایی مستقر در فرودگاه را داشتند هیچ یک از نمایندگان آن در محل کار خود حاضر نبودند و لذا کسی پاسخگوی اعتراضات مسافران نیز نبود.
بنابر این گزارش، طبق قوانین بین المللی هواپیمایی در صورت تأخیر بیش از حد متعارف خطوط پروازی، شرکت مربوطه موظف است نسبت به ارایه خدمات به مسافران از جمله اسکان، پذیرایی و حتی پرداخت خسارت به آنان اقدام نماید، اما متاسفانه شرکت قشم ایر بجز یک وعده غذا هیچ اقدام دیگری را انجام نداده است.
بنابر این گزارش، طبق اعلام خبرنگار ما در جمع مسافران این پرواز افرادی حضور داشتند که به دلیل خرج کردن تقریباً تمام موجودی خود در استانبول با توجه به پایان مسافرت شان، از توان خرید اقلام موردنیاز در فرودگاه استانبول که با نرخهای بسیار بالا عرضه میشود (به عنوان مثال یک آب معدنی کوچک ۲/۵ یورو) عاجز بودند لذا در طول مدت بیش از ۱۰ ساعتی که در فرودگاه حضور داشتند با مشکلات فراوانی مواجه شدند.
گفتنی است فراسونیوز قبل از انتشار این خبر برای پیگیری موضوع در چند نوبت با بخش شکایات هواپیمایی قشم ایر به شماره ۴۷۹۹۲۱۲۷ تماس گرفت که متاسفانه کسی پاسخگو نبود.
بدیهی است این رسانه آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولین شرکت هواپیمایی قشم ایر در خصوص این خبر میباشد.