سال 1404؛ سال سرمایه گذاری برای تولید
مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر پرویز خسروشاهی با تاکید بر استقلال شرکتهای بیمه در سیاستها و برنامههای داخلی خود تصریح کرد: تمرکز بیمه مرکزی بر ماموریتهای اصلی خود با رویکرد مداخله هدفمند به افزایش رضایت مردم از صنعت بیمه منتهی خواهد شد.
وی از رسانهها خواست تا در انعکاس اخبار و تحلیلهای خود به تفکیک وظایف و مسئولیتهای نهاد ناظر و شرکتها و سایر عرضهکنندگان بیمه، توجه بیشتری داشته باشند.
بر اساس این گزارش، دکتر خسروشاهی از رسانهها به عنوان نمایندگان افکار عمومی یاد کرد و افزود: انعکاس مسائل بخش عرضه صنعت بیمه در رسانهها نبایستی مسائل ناظر بر مأموریتهای اصلی صنعت بیمه و دغدغههای عموم مردم را کمرنگ کند.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید ویژه بر استقلال رسانههای بیمهای به آنان پیشنهاد کرد بخش بیشتری از اخبار و گزارشهای خود را به دغدغههای مردم در خصوص صنعت بیمه اختصاص دهند و بدین ترتیب زمینه لازم را برای افزایش رضایتمندی و اعتماد آحاد جامعه به صنعت بیمه فراهم کنند. در این راه توجه ویژه به صحت و سقم تحلیلها و اخباری که منتشر میشود بسیار حائز اهمیت است، چون به افزایش سرمایه اجتماعی صنعت بیمه در درون و بیرون آن خواهد انجامید.
دکترخسروشاهی، حقوق بیمه گذاران را در چارچوب مفاد بیمه نامه یا قرارداد بیمه دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت سریع و درست خسارت زیاندیدگان وظیفه شرکتهای بیمه است و رسانهها باید این را از آنها مطالبه کنند.
گفتنی است در ابتدای این نشست، خبرنگاران تخصصی در خصوص موضوعاتی نظیر: ضرورت بهسازی پورتال بیمه مرکزی، نظارت فعال بر فرایندهای بیمه گری، مقابله با تعارض منافع، شفافیت و تامین امنیت فعالیت رسانهای، اهمیت مرجعیت اطلاع رسانی نهادناظر، تدوین برنامههای ترویجی و تبلیغی یکپارچه در حوزه فرهنگسازی، تفکیک ماموریتهای متفاوت رسانهها و روابط عمومی ها، دانش افزایی رسانه ای، تقویت فرهنگ تعامل محوری و تخصص گرایی در روابط عمومیهای صنعت بیمه به طرح دیدگاههای خود پرداختند.
شایان ذکر است این نشست دومین جلسه از سری نشستهای گفتگو محور با متخصصان و کارشناسان صنعت بیمه با هدف تبادل نظر در خصوص مسائل مبتلا به صنعت به شمار میآید و پیش از این رئیس کل بیمه مرکزی با برخی از مدیران جوان صنعت بیمه دیدار و گفتگو کرده است.