کد خبر: ۲۰۷۱۳
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
رئیس کل بیمه مرکزی:

رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار و آینده نگری نیروی جوان است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: جوانی و خصلت تحول خواهی ایجاب می‌کند که با نگاه آینده‌نگری فرایند‌های جاری را تغییر داد.

به گزارش پرشین خبر از روابط عمومی بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب در جمع تعدادی از مدیران جوان صنعت بیمه گفت؛ رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار در عین تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند این هستیم که از تمام ظرفیت‌ها بخصوص توان و روحیه نوآوری نیروی انسانی جوان بهره گیری کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود؛ نباید در حصار پارادایم‌های ذهنی گذشته باقی ماند و باید حداقل برخی از روند‌ها و چالش‌های گذشته و موجود را با تغییر بازی از دور خارج و بلاموضوع کرد و این مهم از نیرو‌های جوان صنعت بر می‌آید.
دکتر خسرو شاهی ادامه داد؛ مسلما هر کسی زودتر از بقیه و بدون اینکه بی گدار به آب بزند به تغییر بازی روی بیاورد برنده بازی و روند‌ها و تحولات آینده خواهد بود.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این نکته که انتقادها، اعلام نظرات و دیدگاه‌های مختلف و بعضا متعارض همیشه وجود داشته است، گفت؛ به عنوان مثال اواخر دهه هشتاد همه می‌گفتند چالش و مانع اصلی صنعت بیمه نظام تعرفه‌ای است و تعرفه‌ها باید حذف شود و لیکن تا تعرفه‌ها برداشته شد گفته شد چرا این اتفاق افتاد و زود بود.
وی بابیان این موضوع که بیان مشکلات و مسائل از طرف افراد مختلف صنعت کمک می‌کند که موانع شناسایی شوند گفت: برطرف کردن مشکلات و موانع تنها از طریق بیمه مرکزی و حتی دولت میسر نیست. بیمه مرکزی، رگولاتور و تسهیل کننده است و در چارچوب وظایف و ماموریت‌های خودش می‌تواند عمل کند.
گفتنی است در این جلسه مدیران جوان فعال در بخش‌های مختلف صنعت به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
"لزوم توسعه در بخش‌های مختلف و تسهیل گری در ارائه خدمات بیمه‌ای"، " بازنگری در روند‌های حاکم بر صنعت با تمرکز بر بهره گیری تام و تمام از تکنولوژی‌های روز"، " نظارت جدی بر همه فرایند‌های بیمه‌ای از صدور تا پرداخت خسارت"، " بهره گیری مناسب از تکنولوژی برای بهبود فعالیت ها"، " اصلاح و بازنگری در قوانین بیمه‌ای به ویژه در بخش‌های سرمایه گذاری و تعریف مزایای جدید برای محصولات بمنظور ترغیب مردم برای تهیه بیمه نامه "، " توجه جدی به نیروی انسانی به ویژه موضوعات مرتبط با شبکه فروش مانند تامین اجتماعی و بازنگری در تعیین کارمزدها"، " فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله جدی با نرخ شکنی"، " تقویت نیروی انسانی شاغل در بخش‌های مختلف"، " پیگیری هزینه کرد منابعی که درقالب عوارض بیمه‌ای به دستگاه‌های مختلف اختصاص می‌یابد "، " برقراری و تقویت ارتباط بین شرکت‌های بیمه با دولت"، " بازنگری جدی در آیین نامه‌های بیمه‌ای به ویژه بیمه‌های زندگی و تعریف و تبیین فرایند‌های مرتبط با ارزیابی ریسک با هدف بهره مندی درست از دیتا‌های صنعت "، " توجه جدی و یکسان به وظایف نظارتی و توسعه‌ای بیمه مرکزی "، بخشی از نقطه نظرات ارائه شده در این جلسه بود.
برخی دیگر از حاضرین نیز به " اصلاح نرخ کارمزدها"، " اصلاح فرایند‌های بیمه‌ای برای ارائه بهتر محصولات و خدمات "، " لزوم آسیب شناسی در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت شرکت‌های بیمه تخصصی"، " لزوم چارچوب گذاری برای افزایش بازدهی بیمه ها"، " حرکت به سمت محصولات پروژه محور"، " بررسی تاثیر تکنولوژی بر کارآمد سازی نیروی انسانی"، " لزوم تحلیل دیتا‌های بیمه‌ای "، " دموکراتیزه کردن فضای بیمه‌ای "، " لزوم بروز رسانی صنعت و فاصله گرفتن از کهنگی " و " برنامه ریزی لازم برای بهره گیری مناسب از فضای استار تاپی به سمت فروش بهتر بجای امکان مقایسه کردن خدمات " از دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.
شایان ذکر است این برنامه نخستین جلسه از سلسله جلسات گفتگو محور رئیس کل با فعالان مختلف بیمه‌ای است که قرار است بصورت منظم برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>