مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر؛ مسعود لطفی روز دوشنبه در نشست رتبه بندی، اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت: بعضی از موسسهها با تبلیغات واهی از کسب و کارها دعوت میکنند که در قبال دریافت پول به آنها تندیس اهدا کنند و بعضی از مسئولان بدون اطلاع از فرایند ارزیابی در این مراسمها حضور مییابند. این در حالی است که اینگونه تندیس فروشی ها، اعتماد عمومی را در کالا و خدمات عمومی از بین میبرد.
وی افزود: رتبه بندی از جنس حمایت از کسب و کار است و به توسعه تولید کمک میکند، در دنیا و در کشور ما در حوزه برندسازی، مدلهای علمی و دقیقی طراحی شده است که به کسب و کارها کمک میکند تا تولیدکنندگان و صنعتگران کالاهای خود را به مردم عرضه کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به حمایت از کسب و کارها با برندسازی، گفت: این سازمان در قانون رفع موانع تولید در موضوع برند تکالیفی را بر عهده دارد که در همین راستا کمیسیون ملی برند زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که به موضوع شاخصها و ارزیابی برندها میپردازد.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در کمیسیون ملی برند انجام شده بحث ساماندهی امور برندهاست که این موضوع در دولت چهاردهم نیز پیگیری میشود.
شاخصهای ارزیابی برای برندسازی تهیه شده است
در ادامه این نشست، «امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروزه تفکر تولیدگرا اصالت را به تولید میدهد، همچنین تفکر بازار گرا به موضوع بازاریابی بر اساس نیاز مشتری اصالت میبخشد؛ در این نوع تفکر طراحی و مالکیت معنوی و برندسازی در مرحله بالاتری قرار میگیرد.
وی با اشاره به وظایف کمیسیون ملی برند، گفت: این کمیسیون زیر نظر وزارت صمت با حضور دستگاههای مختلف و بخش خصوصی تشکیل شده است و آیین نامههای مربوطه تهیه شده است.
اسدی افزود: حدود یکهزار موسسه فرهنگی و غیرفرهنگی کار رتبه بندی را انجام میدهد که بعضی از شاخصها درست نیست؛ از این رو باید رتبه بندی و برندسازی ساماندهی شود.
وی تاکید کرد: هر رویدادی که در حوزه انتخاب برتر یا معرفی برترین برندها باشد، باید شاخصهای انتخاب توسط این سازمان مورد ارزیابی قرار بگیرد و کد تایید دریافت کند.