مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر از بانک توسعه تعاون؛ محمد شیخ حسینی در جلسه کمیته سلامت اداری بانک با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: همزمان با رشد و بالندگی بانک شاهد هستیم که شاخصهای سلامت اداری به نحو مناسبی افزایش داشته و حجم تخلفات و انحرافات کاهش چشمگیری داشته است. توجه به ابعاد گوناگون فرهنگ سازمانی، اقدامات پیشگیرانه، ارتقای سامانهها و شفافیت، افزایش سطح دانش و تخصص و آگاهی همکاران، آموزش مناسب مباحث جدید، ارتباط و هماهنگی مناسب میان صف و ستاد از جمله عوامل موثر بر افزایش سلامت اداری بوده است.
وی افزود: جلسات کمیته اداری به نحو مرتب برگزار میشود و اجرای تصمیمات و مصوبات آن با جدیت در دنبال میشود و این مصوبات در تصمیم سازیها و برنامه ریزیهای بانک اثرگذار است. طی سال گذشته ۲۹ مصوبه طی چهار جلسه به طور کامل اجرایی شده است و از شش مصوبه جلسه برگزار شده در سال جاری نیز پنج مصوبه اجرایی گردیده و موضوع دستور العمل و ضوابط نگهداری نقدینگی و وجوه نیز در حال انجام است.
شیخ حسینی تصریح کرد: با گسترش بانکداری دیجیتال و چابک سازی فرآیندهای بانکی و پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین این مساله ضرورت پیدا کرده است که موضوع کنترل و نظارت بر پروندههای اعتباری از حالت فیزیکی خارج شده و همکاران مسئول در این زمینه و ارکان اعتباری از طریق سامانه و به صورت غیر فیزیکی باید بر سلامت و بهداشت پروندهها دقت و نظارت کافی را داشته باشند. با راه اندازی سامانه جامع اعتباری، این مسئولیتها و فرآیندها به صورت کامل و جامع قابل تبیین و اجرا میباشد.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: با تدابیر و پیگیریهای معاونت حقوقی و نظارت و معاونت استانها و بازاریابی شاهد هستیم که استانها در فرآیندهای ارزیابی عملکرد امتیازات مناسبی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب نموده اند و تداوم این امتیازات عالی میتواند به حفظ رتبه برتر بانک در سطح دستگاههای تابعه کمک شایانی نماید.
شیخ حسینی در رابطه برخی پیشنهادها برای تغییر عنوان برخی ادارات گفت: بانک توسعه تعاون همزمان با تحول دیجیتال و گسترش بانکداری نوین این ضرورت را پیدا نموده است تا ساختار و چارت را متناسب با ماموریتها و عملیات جدید دچار برخی تغییرات نماید. هر گونه تغییر عنوان و چارت در همین بازنگری جامع قابل انجام است.
سید امیرحسین موسوی معاون مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت، حمید فلاحتی رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، معاونین مدیر عامل و تعدادی از مدیران و روسای ادارات ستادی در این جلسه مطالبی را درباره موضوعات جلسه مطرح نمودند.